۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85201935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان سلسله خرید تضمینی شد

خرم آباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: ۳۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان سلسله خرید تضمینی شد که نسبت به پارسال افزایش ۲۸ درصدی داشته است.

"روح اله حقی منصوری" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این میزان برداشت گندم نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴۶ درصدی داشته است که عملکردی بی نظیر از سوی کشاورزان شهرستان محسوب می شود.

حقی منصوری تصریح کرد:‌ همچنین بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان خریداری شد که عملکرد خوبی در مقایسه با سنوات گذشته در شهرستان به ثبت رسیده و تولید محصول کلزا نسبت به پارسال حدود ۸۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کشت پنج هزار و ۸۵۰ هکتار گندم آبی و هفت هزار و ۱۰۰ هکتار گندم دیم در شهرستان، افزود: ۷۷۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت کلزا و ۳۱‌ هکتار نیز برای اولین بار به کشت کاملینا اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله بیان کرد: حدود ۵۳ درصد تولید کلزای استان مربوط به شهرستان سلسله می باشد و این شهرستان رتبه نخست تولید کلزای استان را به خود،اختصاص داده است.

حقی منصوری تصریح کرد: با دستور رییس جمهور، وزارت جهاد و بانک مرکزی مکلف شده اند در کوتاه ترین زمان مطالبات کشاورزان را تسویه نمایند و مطالبات برخی کشاورزان تا پایان مردادماه تسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان و استان عملا نقشی در بازپرداخت طلب کشاورزان ندارد، افزود: اطلاعات کشاورزان می بایست به بانک ارسال می شد که این امر تاکنون برای شهرستان ۸۴ درصد محقق شده و مابقی آمار به دلیل عدم ثبت پهنه بندی ارسال نشده که همکاران مراکز خدمات در جهت رفع آنها پیوسته تلاش می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با بیان اینکه خرید کلزا توسط اتحادیه تعاون روستایی انجام گرفته است، عنوان کرد: اتحادیه صرفا نقش مباشر را داشته اند و پرداخت طلب کشاورزان کلزا کار نیز از طریق دولت انجام می شود.

وی افزود:‌ همچنین بزودی عملیات برداشت محصولات استراتژیک بهاره از جمله چغندرقند در شهرستان آغاز خواهد شد.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی در شهرستان سلسله وجود دارد که سالانه به کشت انواع مختلف محصولات اختصاص می یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha