رونق حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری مستلزم بازاریابی است

شهرکرد- ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه کشاورزی این استان به برندسازی و بازاریابی توجه و نیاز جدی دارد و این اقدام زمینه ساز رونق کشاورزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر شامگاه چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد زمینه همکاری در راستای توسعه، ارتقای دانش و تامین فناوری‌های مورد نیاز چهارمحال و بختیاری بین "مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد" و "سازمان جهاد کشاورزی استان" تاکید کرد: براساس برنامه هفتم توسعه کشور ارتقای امنیت غذایی، بهبود سلامت محصولات غذایی و ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار دارد.
وی توجه به زنجیره تولید را موجب ارتقای شاخص‌های صادرات و واردات به‌طور منسجم دانست و افزود: در حوزه تولید محصولات کشاورزی باید به برندسازی و بازاریابی توجه جدی و ویژه شود.
برزگر تصریح کرد: ظرفیت بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های قابل‌توجهی برخوردار است که باید از آن برای تسریع در روند توسعه استان بهره‌گیری شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز گفت: در این دانشگاه افزون‌بر ۱۱ هزار دانشجو در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری به تحصیل اشتغال دارند.
ابراهیم رحیمی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری به‌عنوان قطب کشاورزی، دامپروری و شهرک دانشگاهی در کشور مطرح شده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای توسعه بخش کشاورزی باید از ظرفیت‌های دانشگاهی بهره‌گیری بیشتر شود.
حسن جهانبازی تصریح کرد: در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌هایی برای تسریع در روند توسعه بخش کشاورزی استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.
از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.
هم‌اکنون ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha