۹ هزار همکاری موفق با متخصصان ایرانی ساکن خارج از کشور

تهران - ایرنا - معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، از ۹ هزار همکاری موفق با متخصصان ایرانی ساکن خارج از کشور طی هشت سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، خانه‌ نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در نمایشگاه بین المللی تهران روز سه شنبه نیز همچون روز گذشته(دوشنبه) میزبان برگزاری رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو و بازدید گروهی از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی ازنمایشگاه تخصصی صنعت خودرو بود.

رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو پایان یافت

رویدادهای تور فناورانه به همت مرکز توسعه‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در راستای آشنایی متخصصان و نخبگان دانشگاهی با صنایع فعال کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان در راستای رفع نیاز و چالش‌های فناورانه موجود در صنایع در محل خانه‌ نوآوری و فناوری ایران (iHiT) برگزار می شود.

تور فناورانه حوزه خودرو نیز با هدف آشنایی و پیوند متخصصان خارج از کشور با صنایع فعال و متخصصان داخل کشور در حوزه خودرو و استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان در راستای رفع نیاز و چالش‌های فناورانه موجود در این صنعت برگزار شد.

دبیر برگزاری تور فناورانه مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این تور فناورانه با تاکید بر اینکه شبکه سازی و ارتباط میان صنعت و دانشگاه یکی از مهم‌ترین اهداف تور فناورانه است بیان کرد: نخستین رویداد تور فناورانه همزمان با نمایشگاه ایران هلث در حوزه دارو و سلامت برگزار شد.

رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو پایان یافت

امیرحسین الماسی با بیان اینکه دومین رویداد تور فناورانه نیز در حوزه صنایع ساختمانی برگزار شد، افزود: رویداد سوم نیز در حوزه خودرو، خودروهای برقی و قطعات خودرو در خانه فناوری و نوآوری برگزار شد که مانند دو تور دیگر استقبال خوبی از دانشجویان و متخصصان را شاهد بودیم

۹ هزار همکاری موفق با متخصصان ایرانی ساکن خارج از کشور
همچنین معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی از ۹ هزار همکاری موفق با متخصصان ایرانی ساکن خارج از کشور در طول هشت سال گذشته خبر داد.

سیدعلی حسینی نیز درحاشیه سومین رویداد تور فناورانه بازدید گروهی از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو در خانه‌ نوآوری و فناوری ایران (iHiT) که با حضورمتخصصان ایرانی تحصیل‌کرده در خارج از کشور همراه بود درسخنانی اظهاکرد: خانه نوآوری و فناوری ایران در واقع هشت سال پیش با هدف استفاده از ظرفیت متخصصان خارج از کشور راه‌اندازی شد.

رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو پایان یافت

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته حدود ۹ هزار همکاری موفق با متخصصان خارج از کشور داشته‌ایم.

معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی همچنین گفت: امسال هدف اصلی ما اتصال متخصصان خارج از کشور با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و همچنین فعالیت مستقیم خود این افراد در کشور است.

طرح ایمنی خودرو بااستفاده از فناوری های پردازش و هوش مصنوعی در دست اقدام
مدیر عامل شرکت CarDone Digital UG و مدیر پروژه در شرکت AUDI نیز در این تور فناورانه با اشاره به پتانسیل های موجود در کشور در خصوص افزایش ایمنی های خودرو بیان کرد: طبق آمار موجود در ایران سالانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تلفات حادثه رانندگی داریم که پیش بینی می شود این آمار رو به افزایش باشد.

رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو پایان یافت

عماد صادق پور استقبال مردم از ماشین های شاسی بلند را یکی از مسائل ریسک ساز در تصادفات رانندگی دانست.

وی با اشاره به پنج مرحله فن آوری هوشمند سازی خودرو ها تصریح کرد:چشم انداز ما تاسیس شرکت دانش بنیان در حوزه ایمنی خودرو با استفاده از فن آوری های پردازش تصویر و هوش مصنوعی است و خوشبختانه طرح مذکور با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در حال راه اندازی است.

کمبود نیروی ماهر و نبود خدمات رقابتی پس از فروش مشکل صنعت خودرو
مشاور و استراتژیست خدمات پس از فروش یکی از شرکت های خودرویی نیز به چالش ها و نیازهای فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو اشاره و اعلام کرد:از جمله چالش های شناسایی شده در این حوزه عدم ارائه خدمات رقابتی است که راهکار آن می‌تواند شناسایی نیاز های روز مشتری و طراحی خدمات رقابتی باشد.

نادر وهاب آقایی چالش دیگر صنعت خودرو در کشوررا کمبود نیروی کار ماهر دانست و افزود: راهکار رفع این معضل ایجاد بانک اطلاعاتی از نیروهای فعال موجود، رتبه بندی ،آموزش و ارتقا است.

رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو پایان یافت

وی، هزینه بری شبکه خدمات را نیز یکی دیگر از چالش های حوزه خودرو در کشور اعلام کرد و افزود:راهکار این چالش نیز به کار گیری شبکه غیر متمرکز در حوزه فروش و خدمات پس از فروش مانند پلتفرم های آنلاین فروش خودرو و خدمات سیار است.

مشکل صنعت خودرو نه تکنولوژی بلکه مشکل اقتصادی است
مهندس ارشد شرکت EDF energy در زمینه خودرو های الکترونیکی و نوآوری های انرژی شهر هوشمن نیز در ادامه این تور فناورانه به اقتصاد حمل و نقل برقی در ایران پرداخت و اظهار کرد:«بر اساس فهم من در ایران ما مشکل تکنولوژی نداریم بلکه ما مشکل اقتصادی داریم.

رویداد دو روزه تور فناورانه حوزه خودرو پایان یافت

علی میرزایی اظهارداشت: برای کمک به رفع این مشکل، کتابی را در این حوزه تدوین و چاپ کرده ایم و امیدواریم با این گام کمکی در رفع این مشکل کرده باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha