۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85197127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشان شجاعت سوریه بر سینه خلبان پاکستانی ساقط کننده جنگنده صهیونیستی

اسلام‌آباد - ایرنا - نشان عالی شجاعت سوریه از طرف رئیس جمهور این کشور به خلبان «ستار علوی» کهنه سرباز نیروی هوایی پاکستان که در جنگ شش روزه سال ۱۳۴۶ اسرائیل علیه سوریه موفق به سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی شده بود، اعطا شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی هوایی پاکستان، مراسم تجلیل از ستار علوی چهره‌ نام آشنای نیروی هوایی این کشور توسط سفارت سوریه در اسلام‌آباد برگزار و از مهارت و شجاعت وی در کمک به نیروی هوایی سوریه در زمان جنگ شش روزه اسرائیل تجلیل شد.

سفیر جمهوری عربی سوریه در پاکستان به نمایندگی از «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور عالی ترین نشان رشادت جمهوری عربی سوریه به پاس تجلیل از خدمات این خلبان پاکستانی را به علوی تقدیم کرد.

«رمیز الرای» سفیر سوریه طی سخنانی گفت که مردم این کشور هرگز کمک و پشتیبانی ملت دوست و برادر پاکستان در برابر تجاوز دشمن را فراموش نمی‌کنند و دفاع جانانه نیروی هوایی پاکستان از حریم هوایی و تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک برگ زرین در روابط برادرانه دو کشور باقی خواهد ماند.

مدال شجاعت سوریه بر سنیه خلبان پاکستانی ساقط کننده جنگنده صهیونیستی

در روز ششم اردیبهشت ۱۳۴۶ (۲۶ آوریل ۱۹۶۷) ستار علوی خلبان ارشد نیروی هوایی پاکستان که برای کمک به نیروی هوایی سوریه در برابر تجاوز اسرائیل به آن کشور اعزام شده بود، یک جنگنده میراژ صهیونیستی در حین هدایت یک جت جنگنده میگ ۲۱ نیروی هوایی سوریه را سرنگون کرد.

کاپیتان «سیف الاعظم» دیگر خلبان نیرو هوایی پاکستان بود که در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ میان اعراب و اسرائیل توانسته بود چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کند. وی خردادماه ۱۳۹۹ در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

پاکستان با بروز جنگ میان اعراب از جمله سوریه با اسرائیل، به کمک کشورهای دوست خود شتافت و طی آن چند فروند از جنگنده‌های نیروی هوایی پاکستان وارد عملیات علیه رژیم صهیونیستی شدند.

با آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ دولت پاکستان علیرغم لابی گری برخی از اعراب منطقه و فشار قدرت‌های فرامنطقه‌ای، حاضر به اتخاذ موضع علیه دولت قانونی بشار اسد نشد. اسلام‌آباد بارها اعلام کرد که در شرایط دشوار کنار دمشق ایستاده و به توسعه روابط دو جانبه ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha