۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85196365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی است 

کرج - ایرنا - دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون ۳۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در کشور تامین شده که فرآیند آماده سازی این اراضی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "روح الله اکبری" روز شنبه در نشست شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان اشتهارد، افزود: حدود ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز از طریق الحاق زمین جدید به محدوده شهرها تامین می شود که تامین زیرساخت ها و روند قانونی آن زمان بر و دشوار بوده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: قانون جهش تولید مسکن مصوب شد تا علاوه بر ساخت سالانه ۵۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکن نیز اضافه بر آن در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اهداف طرح نهضت ملی مسکن در کشور، افزود: اتخاذ تدبیر برای تامین مسکن برای مردم یک تکلیف قانونی و مطالبه مردمی است بنابراین با احصا نیازهای شرایط موجود، تامین سالانه یک هزار واحد مسکن در کشور ضرورت دارد تا عقب ماندگی ها در این راستا جبران شود.
اکبری گفت: علاوه بر نیاز سالانه با انباشتی که از سال های گذشته در حوزه تامین مسکن مواجه هستیم، باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.
دستار ویژه وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: با اتخاذ تصمیم ها و مصوبات، سال اول طرح نهضت ملی مسکن با عنوان بسترسازی و تامین زیرساخت ها بود.
وی با بیان اینکه از سال دوم سال ساخت شروع شده و در حال شتاب است، افزود: ۴۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی نیاز است که نصف آن را مردم و باقی از طریق تسهیلات مهیا می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha