۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85193525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی ایلام اجرایی شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۵۸ درصد از ۱۸ مصوبه حوزه راه و شهرسازی در سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون عملیاتی شده است.

فرشاد دوستی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه و شهرسازی استان ایلام در سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام ۱۸ مصوبه با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تعیین شده داشته است.

وی افزود: ۵۸ درصد از این تعداد مصوبه اجرایی شده است، همچنین هشت هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از میزان اعتبارات سفر اول به پروژه های حوزه راه و شهرسازی تزریق شده که معادل ۵۳ درصد کل اعتبارات مصوب در این حوزه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه هزینه راهسازی در استان ایلام گران تر از سایر استان هاست، یادآور شد: توپوگرافی کوهستانی در ایلام باعث شده اجرای هر کیلومتر راه در استان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

۵۸ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در راه و شهرسازی ایلام اجرایی شد

دوستی تاکید کرد: از مهمترین مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام می توان به تزریق پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام اشاره کرد که هم اکنون ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این تونل در مراحل پایانی است؛ هرچند برای اتمام کار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تحقق اعتبارات این پروژه تا دهه فجر تکمیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: تکمیل و بهسازی راه اصلی ایلام - صالح آباد - مهران - دهلران - اندیمشک از دیگر مصوبات مهم سفر اول بود که از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال تخصیص و این پروژه ۱۸ درصد پیشرفت دارد.

دوستی اظهار داشت: همچنین برای چهارخطه کردن محور دهلران - اندیمشک ۱۴۰ میلیاد ریال اعتبار تزریق و هم اکنون از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است.

وی گفت: اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن محور مهران - دهلران نیز از دیگر مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام بود که ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha