۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۹
کد خبر: 85181049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو در اربعین امسال در شهر مهران فراهم است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین امسال گفت: ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو در اربعین امسال در شهر مهران فراهم و همه پارکینگ ها دارای نمازخانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا شامگاه سه‌شنبه در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی استان، ضمن عرض تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: از بدو ورود به استان به‌عنوان استاندار ایلام با مدیران میثاق بستیم که از کوچک‌ترین لحظات برای توسعه‌ استان دریغ نورزیم‌.

وی در ادامه افزود: در طول مدت مسئولیت ۸۰ سفر شهرستانی در روزهای تعطیل انجام شد و از نزدیک با مردم، نخبگان و معتمدان دیدار کردیم و پس از آن از پروژه‌ها بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها قرار گرفتیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: طی هفته‌ گذشته ششمین ملاقات مردمی استاندار با حضور ۱۰۰ نفر ‌انجام شد و علاوه بر آن ما، معاونین و مدیران به‌صورت تلفنی پاسخگوی سوالات مردم در بخش‌های مختلف بودیم.

اقدامات انجام شده در حوزه‌ اربعین استان ایلام

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌ اربعین، گفت: سال گذشته برای اولین‌بار جاده‌ی ایلام- مهران در ایام اربعین‌حسینی یک‌طرفه نشد و برای نخستین‌بار بود که کاهش تصادفات به میزان ۵۰ درصد و کاهش تلفات جاده‌ای به میزان ۲۳ درصد به ثبت رسید.

استاندار ایلام افزود: در اربعین سال‌های گذشته مدت زمان ماندگاری زوار در پایانه‌ برکت برای عزیمت به مقصد بعضا به ۴۸ ساعت می رسید اما در اربعین امسال مسافران کمتر از ۲ ساعت با اتوبوس‌ها عازم شهر محل سکونت خود می‌شدند.

وی بیان داشت: پارکینگ شماره‌ یک اربعین با ۵۵ هکتار و پارکینگ شماره‌ ۲ با ۲۵ هکتار و در مجموع هر دو پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت، ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارند و علاوه بر این با در نظر گرفتن پارکینگ‌های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو در اربعین امسال در شهر مهران فراهم است.

وی در ادامه گفت: در هر کدام از پارکینگ‌های اربعین مهران، ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: کار دیوارکشی محوطه‌ پارکینگ اربعین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تکمیل می‌شود.

بهرام‌نیا با بیان این‌که عملیات نصب هشت کیلومتر نیوجرسی در دو پارکینگ اربعین به زودی آغاز می‌شود، افزود: هشت ناحیه برای پارک خودرو در این پارکینگ مشخص شده است و سیستم پایش دوربین به تعداد ۱۲ دستگاه برقرار می‌شود.

وی ادامه داد:هم‌چنین ۲۴ برج نوری در دو پارکینگ شماره‌ یک و ۲ نصب می‌شود و ۴۰۰ چراغ روشنایی جدید در پارکینگ شماره‌ یک نصب می‌شود.

پنج ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره مورد بهره‌برداری قرار گرفت

وی در بخش سوم سخنان خود خواستار حضور و فعالیت نخگبان سیاسی و فرهنگی استان در انتخابات پیش رو شد و گفت: نخبگان فرهنگی و سیاسی استان برای افزایش مشارکت سیاسی نقش‌آفرین باشند و هم‌چون گذشته در شور انتخاباتی و افزایش مشارکت، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی در دولت سیزدهم، گفت: از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره که عمر کلنگ‌زنی آنها به بیش از یک دهه می‌رسد در این دولت با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان، پنج ایستگاه نیمه‌کاره مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی بسیار موثر است.

نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام گفت: بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان متمم سفر به اعتبارات سفر رییس‌جمهور اضافه شده است.

پتروشیمی هلیلان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

استاندار ایلام بیان داشت: روند تبدیل دهستان آسمان‌آباد به بخش انجام شده و در آینده‌ی نزدیک بخشدار معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان با مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، بیان کرد: تعداد روستاهای هدف آبرسانی از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا ارتقا یافته و امروز ایلام به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: در کمتر از ۲ ماه به ۱۳ روستا در هلیلان آبرسانی شد،آب‌رسانی به دهستان داجیوند هلیلان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی هلیلان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، اضافه کرد: سال گذشته با اقدامات چشمگیر، ۸۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه‌ اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان تعهد ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha