آبادانی به سبک بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- سازمان بسیج سازندگی به منظور تثبیت اهداف انقلاب اسلامی و رفع برخی خلأهای موجود در استان ها پیشقدم بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های محرومیت زدایی، عمرانی، اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند، اشتغالزایی و سلامت کارهای چشمگیری انجام داده است.

به گزارش ایرنا. به دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی با اهداف خدمت به محرومان و محرومیت زدایی ایجاد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند و در مناطق مختلف استان حضور می یابند، گروه های جهادی متشکل از برادران و خواهران جهادی هستند که مشکلات را رصد و در نهایت برای رفع آن ها چاره جویی می شود.

این گروه ها در ساخت پل ها، مدارس، آموزش کودکان و نوجوانان و غیره کارهای خوبی انجام داده اند.

محرومیت زدایی عمرانی

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در بحث محرومیت زدایی عمرانی بیش از پنج هزار پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم انجام شده که شامل یک هزار و ۵۰۰ مورد گاز کشی و یک هزار و ۵۰۰ فقره ایجاد حمام بوده است.

سرهنگ ناصر صالحی افزود: ۶۴۹ منزل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره )نیز تکمیل و ۷۰ پروژه هم امسال در دستور کار است.

آبرسانی یه ۹۹ روستای استان

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت این نهاد از سال گذشته تاکنون کار آبرسانی به ۹۹ روستای دارای تنش آبی در استان انجام گرفته و آبرسانی به ۳۰ روستای دیگر در دست اجراست.

سرهنگ صالحی با اشاره به اینکه در سالجاری بیش از ۱۵۰ روستا آبرسانی خواهد شد، اظهار کرد: بهره برداری از پروژه آبرسانی ۹۹ روستای یاد شده در استان با اعتبار یکهزار و ۷۰۰میلیون ریال انجام گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه تمامی پروژه های آبرسانی به روستاهای استان به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده و در این رابطه از لحاظ پیشرفت فیزیکی رتبه دوم کشور هستیم با وجود اینکه مشکلات مالی وجود دارد و بیشتر روستاهای استان در مناطق صعب‌العبور واقع شده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فاز دوم آبرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای استان برای امسال در دستور کار است.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود بین ۶ تا یکهزار میلیاردریال در این خصوص تخصیص داده شود که کار آبرسانی به این روستاها هم انجام شود.

سرهنگ صالحی ادامه داد: با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برنامه های خوبی برای موضوع کانالهای آب کشاورزی زمین های کشاورزی استان هم در دستور کار است.

احداث ۱۵۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان در شهر سی سخت

وی با اشاره به زلزله سی سخت، گفت: پس از زلزله توانستیم زیرساخت های این شهر را بهسازی کنیم.

سرهنگ صالحی تاکید کرد: ۱۵۰ واحد مسکونی در این شهر از نو ساخته شد.

اهدای ۲ هزار و ۱۰۰ جهیزیه به زوج های جوان

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مدت سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ جهیزیه به نیازمندان اهدا شده است.

وی تصریح کرد: امسال امیداست بیش از یک هزار و ۵۰۰ جهیزیه را با هم افزایی دستگاه های حاکمیتی تامین اعتبار کنیم و تقدیم زوج های جوان استان شود.

توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی

سرهنگ صالحی عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی از منابع مختلف تامین و تحت رزمایش کمک های مومنانه تقدیم مردم شد.

سرهنگ صالحی افزود: اهدای سه هزار بسته لوازم التحریر ، ۶ هزار بسته ورزشی، ۷۰۰ بسته فرهنگی و سه هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم انجام گرفته است.

ایجاد ۲۷۰۰ شغل در استان

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، گفت: به دنبال ایجا مشاغل خانگی، وام‌هایی یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی بلند مدت اعطا شد .

وی عنوان کرد: سال گذشته تاکنون برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

توسعه دهکده اقتصاد مقاومتی استان در دستور کار

وی با اشاره به دهکده اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: در بحث دهکده اقتصاد مقاومتی واقع در کمربندی یاسوج پیشرفت خوبی وجود داشته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید مصنوعات بتی، قارچ خوراکی، تولید فنس، گلاب گیری و باغات میوه در این دهکده دنبال می شود و تاکنون حدود ۱۲۰ نفر اشتغالزایی انجام شده است.

سرهنگ صالحی افزود: در سطح کشور هفت دهکده اقتصاد مقاومتی وجود دارد که استان ما رتبه چهارم در این خصوص است.

اینها تنها گوشه ای از خدمات جهاد سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد است که به آن ها اشاره شده است و امسال هم با عزم جدی تری خود را برای کمک به توسعه استان و خدمت به محرومان آماده کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha