محرومیت زدایی از کهگیلویه و بویراحمد با ساخت ۱۵۰۰ پروژه عمرانی به همت بسیج سازندگی

یاسوج- ایرنا- محرومیت زدایی و کمک به مردم محروم، از رسالت های اصلی سازمان بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد به منظور کمک به تثبیت اهداف انقلاب بوده که تاکنون گام های موثری در این رابطه برداشته شده است.

به گفته مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد این سازمان از سال ۱۳۷۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و تا امروز تحولات شگرفی در استان به واسطه این مجموعه مقدس و جهادی در استان رخ داده است.

سرهنگ ناصر صالحی افزود: چنانچه در دولت‌ها خلأهایی در بُعد محرومیت‌زدایی وجود داشته باشد، سپاه وارد می شود که این  کمبودها را جبران کند تا مناطق محروم از خدمات جمهوری اسلامی ایران بیشتر و بهتر بهره مند شوند.

۱۵۰۰ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

سرهنگ صالحی ادامه داد: بسیج سازندگی در استان بیش از یکهزار و ۵۰۰پروژه عمرانی را کلید زده که برخی از آنها شامل ۴۰ مدرسه و خانه عالم، یک پل عشایری، ۱۵ کانال کشاورزی عشایری، ۱۵ مورد آبرسانی شرب، ۱۵ فقره کتابخانه، تکمیل خانه نیازمندان، ساخت منازل زلزله‌زدگان در سیسخت و ساخت ۶۵۰ منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان هستند.

وی با اشاره به ساخت منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ساخت ۶۵۰ منزل مددجویان کمیته امداد به اتمام رسیده و در مرحله جدید نیز ۱۵۰ مسکن آغاز شده که این سهمیه تا ۵۵۰ منزل هم قابل افزایش است.

سرهنگ صالحی بیان کرد: در بحث جاده عشایری بیش از ۶۰ کیلومتر در حال احداث است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داست: تکمیل یادمان هفت شهید گمنام در استان انجام شد و یادمان شهدای یاسوج نیز یک مجتمع تفریجی فرهنگی خواهد شد.

وی بیان کرد: کار بهسازی یادمان شهدای گمنام سی سخت نیز هم انجام شده است.

آبرسانی به ۱۸۴ روستای دارای تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ صالحی عنوان کرد: کار بسیار بزرگ و جهادی بسیج سازندگی استان، آبرسانی به ۱۸۴ روستای استان با اعتباری افزون بر ۲۰۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: در مدت دو هفته آینده، کار آبرسانی به ۱۱۰ روستا آغاز می شود و ظرف پنج ماه آینده عمده روستاهایی که دارای تنش آبی هستند، مشکلشان رفع خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از شهریور ماه امسال نیز کار مرحله دوم آبرسانی در استان کلید زده خواهد شد.

بسیج سازندگی ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مردم استان ارائه کرد

سرهنگ صالحی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات از سوی این سازمان نیز انجام می شود که تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مردم استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: با ارائه این تسهیلات پروژه های اشتغال زایی از جمله پرورش مرغ بومی، شتر مرغ، کبک، گیاهان دارویی، صنابع دستی و صنایع تبدیلی کلید خورده اند.

سرهنگ صالحی ابراز داشت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ میلیارد تومان وام قرض الحسنه  و هفت میلیارد تومان از محل های دیگر به هم استانی ها داده شده که سبب ایجاد اشتغال شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال در مکاتبه‌ای با استاندار از وی خواسته شده از محل ماده تبصره ۱۶ تسهیلاتی در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوانیم به موضوع اشتغال پایدار و تولید هر چه بیشتر کمک شود.

پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای احداث کارگاه تولید برق به روستاییان  

وی عنوان کرد: امسال بسیج سازندگی استان به طور اختصاصی وامی پیش‌بینی کرده است که به پروژه احداث کارگاه‌های برق خورشیدی در روستاهای مناطق مختلف استان تعلق می گیرد.

سرهنگ صالحی بیان کرد: بر اساس آن، به هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان وام بلندمدت ارائه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دستگاه‌های تولید برق خورشیدی  نیز توسط بسیج به صورت رایگان برای متقاضیان نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعداد این وام‌ها یک هزار و ۲۰۰ فقره بوده که در صدد افرایش سهمیه آن هستیم.

سرهنگ صالحی ادامه داد: پیش بینی اقساط این وام ۸ تا ۱۰ ساله خواهد بود و ادارات برق مکلف به خرید این میزان برق تولیدی از روستاییان است.

راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد 

وی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی از جوانان حمایت صورت می گیرد و هر گونه مشاوره به جوانان جویای کار و تولید ارائه می شود.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف الگوسازی و ایجاد اشتغال برای عده زیادی از جوانان در استان بوده است.

خدمات رسانی ۷۰۰ گروه جهادی در سال گذشته به مردم 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی یکی از اهداف تشکیل بسیج سازندگی بوده و در این ارتباط  از سال گذشته بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در سامانه ثبت شده اند و امسال نیز در حال توانمند سازی و کیفی‌سازی این گروه‌های جهادی هستیم.

سرهنگ صالحی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۲۵۰ نفر سختی‌ها را به جان خریدند و در مناطق محروم فعالیت‌های جهادی داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سال گذشته مبلغی به عنوان حمایت از گروه‌های جهادی قرار داده شد و بر اساس آن، برای گروه های جهادی انواع و اقسام دستگاه‌های مورد نیاز مثل دریل، پتو، کلنگ، و غیره در اختیارشان قرار داده شد.

توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان در دوران کرونا  

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۱۵۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان در دوران کرونا توزیع شد و در ماه رمضان نیز ۱۹ هزار بسته، بعد از ماه مبارک رمضان نیز ۱۰ هزار بسته دیگر توزیع شده است.

سرهنگ صالحی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۲ هزار فقره جهیزیه، سه هزار بسته لوازم التحریر، ۶ هزار بسته لوازم ورزشی، یک میلیون ماسک، سه هزار بسته بهداشتی برای دانش آموزان و غیره بین مردم استان توزیع شد.

وی عنوان کرد: امسال طبق وعده‌ای که داده شده، سه هزار فقره جهیزیه به جوانان استان اهدا خواهد شد و همچنان نیز در حال فعالیت هستیم و این بسته‌ها را به دست نیازمندان خواهیم رساند.

راه اندازی ۵۶۰ صندوق قرض الحسنه برای رونق اشتغال  

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر بیش از ۵۶۰ صندوق در روستاهای استان راه‌اندازی شده که این صندوق ها ۲۲ هزار عضو دارند و تعداد  پنجهزار فقره پرداختی وام داشته اند.

وی تصریح کرد: بیش از هزار فرصت جدید شغلی برای ایجاد کسب‌وکارهای خرد و خانگی فراهم کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های تعاونی را نیز در دستور کار خواهیم داشت که تاکنون ۳۰ شرکت تعاونی در استان راه‌اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha