ایجاد یک ناحیه صنعتی در دامغان تصویب شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ایجاد ناحیه صنعتی دامن‌کوه شهرستان دامغان با تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باقری روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد یک شهرک صنعتی تخصصی جدید در استان کرمان و ایجاد یک ناحیه صنعتی در استان سمنان به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

وی بیان کرد: ایجاد ناحیه صنعتی دامن کوه به وسعت ۳۰ و ۶ دهم هکتار در شهرستان دامغان از جمله شهرک ها و نواحی صنعتی است که به منظور پاسخ به نیازها و تقاضاهای موجود، با تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سالجاری ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ نیز ایجاد ۲ ناحیه صنعتی در استان سمنان به وسعت ۹۳ هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد.

شهرک صنعتی دامغان دارای ۵۶۳ هکتار مساحت است که ۲۱۸ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۹۵ هکتار آن دارای سند تفکیکی است. این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، تلفن و تصفیه خانه برخوردار است و ۲۲۸ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۲۸ هکتار در آن منعقد شده است.

ناحیه صنعتی دیباج دارای ۳۰ هکتار مساحت است که ۱۴ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است. این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است.

ناحیه صنعتی صیدآباد دارای ۵۴ هکتار مساحت است که ۴۱ هکتار آن زمین صنعتی و ۲۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی است. این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است.

به گزارش ایرنا، شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده است و این شرکت ١۵ طرح توسعه یا ایجاد شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha