۲۷۶ روستای استان سمنان سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارند

سمنان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی طبق مفاد جزء یک بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه برای ۲۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شد.

نادر مالکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: تحقق ۱۴۱ درصدی تعهد در زمینه تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای روستاهای استان سمنان طبق مفاد جزء یک بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه ثبت شد.

وی افزود: طبق مفاد جزء یک بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است در طول سال‌های برنامه برای ۲۵ هزار روستا با الزامات ذکر شده در قانون، اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی تهیه کند که بر اساس سهمیه ابلاغی، سهم سالانه استان سمنان ۳۹ روستا و در مجموع ۱۹۵ روستا در طول پنج سال برنامه توسعه ششم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تصریح کرد: تولید ثروت، اشتغالزایی، نگهداشت جمعیت و مهاجرت معکوس، رویکردهای دولت سیزدهم است و تدوین سند اشتغال روستایی نیز بر این مبنا انجام شد.

مالکی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بهره گیری از توان کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و تکیه بر دانش بومی، موفق شد که برای ۲۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار (معادل ۱۴۱ درصد سهمیه ابلاغی) اسناد را تهیه و به فرمانداران ابلاغ کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان اظهار کرد: تمام مزیت‌های اقتصادی روستاها شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، در تدوین این سند راهبردی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha