۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85182638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار جا شمعی آماده توزیع در شب شام غریبان بین عزاداران ایلامی

ایلام - ایرنا - شهردار ایلام گفت: پنج هزار مقوای جا شمعی ویژه شام غریبان برای توزیع بین عزاداران ایلامی تهیه شده است.

افشین مظفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جا شمعی ها به مانند سال های گذشته فردا شب و همزمان با شب شام غریبان توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری در بین مردم توزیع می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه مراسم اصلی شب شام غریبان در میدان ٢٢ بهمن و هسته مرکزی شهر برگزار می شود، نیروهای شهرداری نیز با استقرار در این میدان و خیابان های اطراف اقدام به توزیع جاشمعی بین مردم می کنند.

پنج هزار جا شمعی آماده توزیع در شب شام غریبان بین عزداران ایلامی

شهردار ایلام ادامه داد: عزاداران شمع های خود را بر روی این جاشمعی ها روشن کنند یا با خود ظروف یکبار مصرف یا یک تیکه مقوا داشته باشند.

وی با توجه به اینکه پاک کردن باقیمانده شمع های آب شده سخت و زمان بر است از عموم مردم خواست شمع های خود را بر روی دیواره جداول، پله های مغازه ها و واحدهای تجاری و روی زمین روشن نکنند و حتما برای این‌ کار مقوا یا ظرف یکبارمصرف داشته باشند.

پنج هزار جا شمعی آماده توزیع در شب شام غریبان بین عزداران ایلامی

به گفته مظفری معمولا به علت روشن کردن انبوه شمع ها در معابر عمومی، در فردای شب شام غریبان فضای بصری شهر ایلام جلوه ای نازیبا پیدا می کند و ناراحتی و رنجش واحدهای صنفی تجاری را در پی دارد و حجم کار نیروهای شهرداری برای جمع آوری آثار شمع ها نیز مضاعف می شود.

به گزارش ایرنا، مردم ایلام بنا بر رسمی دیرین همزمان با اقامه عزا، در شب شام غریبان اقدام به روشن کردن شمع می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha