میزان خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی لرستان از ۱۰۱ هزار تن گذشت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: بیش از ۱۰۱ هزارتن گندم از ابتدای خردادماه تاکنون در استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۳۵ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تعاون روستایی لرستان، غلامعلی فتحی روز چهارشنبه اظهار کرد: این میزان پس از خرید به مراکز تحویل‌گیری سیلو و کارخانجات آرد اداره کل غله و خدمات بازرگانی منتقل شده است.

به گفته وی تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با ۲۷ مرکز خرید در سطح روستاها، آماده خرید تضمینی و دریافت گندم از کشاورزان می باشد.

فتحی با بیان اینکه فرآیند خرید گندم در شهرهای جنوبی لرستان رو به اتمام است عنوان کرد: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۰۰ تن دانه روغنی کلزا نیز در ۹ مرکز تحت پوشش شبکه از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۶ مرکز دیگر هم مقدار ۲ هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کاملینا بصورت توافقی، یک هزار تن جو و ۱۵۰ تن گلرنگ از کشاورزان استان خریداری و به کارخانجات روغن کشی حمل شده است.

سطح زیر کشت گندم دیم و آبی در لرستان حدود ۲۸۰ هزار هکتار می باشد و تاکنون ۲۰۰ هزار تن نیز از طریق غله و خدمات بازرگانی خرید شده است که پیش بینی می شود تا مهرماه و پایان فصل برداشت ۴۰۰ هزار تن محصول از این سطح درو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha