دوره تابستانی برگزیدگان المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد

تهران - ایرنا - دوره نهایی تابستانی آماده سازی دانش پژوهان برگزیده المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز قلب تهران برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، حسین سلطانی نژاد رئیس کمیته المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام کرد: درخلال برگزاری دوره نهایی تابستانه آماده سازی دانش پژوهان برگزیده المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و در راستای ترویج علوم و فنون نوین، کارگاهی نیز برای ۴۰ نفر از دانش پژوهان المپیاد دانش آموزی در مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب و عروق بیمارستان قلب تهران برگزار شد.

شهرام ربانی دکترای تخصصی علوم زیست پزشکی و از اساتید این دوره هم گفت: در این کارگاه مباحثی همچون آشنایی با حیوانات آزمایشگاهی و مدل های حیوانی بیماریهای قلب وعروق، اخلاق کار با حیوانات آزمایشگاهی، مروری بر بیماریهای قلب و عروق و سلول درمانی در قلب و عروق مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مباحث تئوری، در بخش عملی کار با حیوانات آزمایشگاهی برای دانش آموزان برگزار شد که زیر نظر اساتید تمام افراد به صورت عملی نحوه کار با این حیوانات را آموزش دیدند و در نهایت با برگزاری آزمون پایان دوره، ارزشیابی این دانش‌آموزان انجام شد.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، علی دهقانی فیروز آبادی دکترای تخصصی علوم سلولی کاربردی، دکتر کاوه حسینی متخصص قلب و عروق و صفیه برومند دکترای تخصصی علوم سلولی کاربردی از دیگر اساتید این دوره بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha