روحیه ضدفساد شهید آیت‌الله رئیسی، مردم را به او جلب کرد

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: آیت‌الله رئیسی روحیه مردمی داشت و فردی پرتلاش بود. اعتقاد راسخ به مبارزه با فساد و روحیه ضدفساد داشت؛ طوری‌که قاطعانه در برابر مفاسد مبارزه می‌کرد و همین روحیات برای مردم بسیار جذاب بود و اقبال مردم به سمت وی را موجب شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند. این حادثه ملت ایران و اقشار مختلف را در سوگ فرو برد و همزمان برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را ضروری کرد.

شهید آیت‌الله رئیسی همواره اهتمام زیادی به ملاقات و هم‌سخنی با جمع‌های دانشگاهی داشت و طی مدت ریاست‌جمهوری خود بارها یا مهمان دانشگاه‌ها شد یا در مواردی از جمع‌های دانشجویی میزبانی کرد.

گزارشی از این دیدارها را اینجا بخوانید.

علیرضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی فردی مطلع در مورد مسائل کلان و فردی آرام بود که با صبر و حوصله و با توجه به نقطه‌نظرهای افراد حاضر در ملاقات‌ها گوش و عکس العمل مناسب بعد از مطالب نشان می‌داد.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور شهید به عنوان یک فرد مسئول و عالی‌مقام، انسانی مطلع بود و به مسائل مختلف توجه داشت. همچنین کسی بود که نظرهای افراد را گوش می‌کرد و در ادامه واکنش درست نشان می‌داد، صفاتی را در خود داشت که برای همه به خصوص برای دانشگاهیان جذاب بود.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی روحیه مردمی داشت و فردی پرتلاش بود. اعتقاد راسخ به مبارزه با فساد و روحیه ضدفساد داشت؛ طوری‌که قاطعانه در برابر مفاسد مبارزه می‌کرد و همین روحیات برای مردم بسیار جذاب بود و اقبال مردم به سمت وی را موجب شد.

روحیه ضدفساد شهید آیت‌الله رئیسی، مردم را به او جلب کرد

دولت چهاردهم، راه دولت آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه در مورد روزهای پس از آیت‌الله رئیسی و ضرورت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: مردم و جامعه دانشگاهی در دوره‌های قبل انتخابات ریاست‌جمهوری پیشینه‌ای از نامزدا و رویه آنها می‌دانستند و مردم با ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنها آشنا بودند و بر همین اساس بود که رای‌دهندگان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به آیت‌الله رئیسی رای دادند؛ زیرا با ویژگی‌های خوب شخصیتی او آشنا بودند.

اما امروز فاصله زمانی کمی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ۱۴۰۳ داریم؛ از یک طرف زمان زیادی باید به تشریفات سنگین برگزاری آیین‌های تشییع، خاکسپاری و مراسم گرامیداشت اختصاص یابد که مهم است و از طرف دیگر مردم هنوز نسبت به واقعه رخ‌داده مبهوت هستند و هنوز این اتفاق را نپذیرفته‌اند و در فضای غم و اندوه هستند. فقدان فرد برزگی مثل او برای کشور ضایعه تلخی است و حالت ناباوری در مردم و اقشار دانشگاهی هنوز دیده می‌شود.

رهایی تاکید کرد: اگر در این شرایط و با فاصله بسیار کم تعدادی نامزد شتاب‌زده معرفی ومطرح شوند و ما به سمت برگزاری انتخاباتی بروریم که به جای فرد عالم و مطلعی مانند آیت‌الله رئیسی، نامزد دیگری را شتاب‌زده انتخاب کنیم، کشور با مشکل روبرو می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر برگزاری انتخابات در موعد قانونی و مقرر ۵۰ روز و بر اساس اصل قانون اساسی افزود: انتخابات باید در این زمان و بر اساس قانون برگزار شده و کشور هم به وضعیت ثبات برسد و هم به حرکت روبه جلوی خود که دولت سیزدهم آغاز کرده است ادامه دهد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: بنابراین خوب است بدانیم و مطمئن باشیم نامزدهایی که معرفی می‌شوند، حتما راه دولت سیزدهم را ادامه می‌دهند. بهتر است این نامزدها مجموعه کابینه و همراهان خود را معرفی کنند تا در این فشردگی برنامه زمانی که مردم با آن روبرو هستند و فرصت زیادی برای شناخت توانایی‌های نامزدها ندارند، بهتر بتوانند تصمیم بگیرند و مطمئن شوند دولت بعدی حتما راه دولت سیزدهم را ادامه می‌دهد و مسیر کشور را که مقابله با فساد شروع شده است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم راهی را آغاز کرد که با مبارزه با فساد، توسعه اشتغال و راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل شده همراه بود و ادامه یافت، اگر نامزدها برنامه‌ها و اعضای کابینه خود را بهتر معرفی کنند، مردم و اقشار مختلف جامعه از جمله قشر دانشگاهی با آگاهی بیشتری وارد فضای انتخابات می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha