تبدیل گازهای زائد خروجی سایت‌های تولید نفت و گاز به هیدروژن و گرافن

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان انگلیسی با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای موسوم به لوپ (Loop)، گازهای زائد خروجی از سایت‌های تولید نفت و گاز را به هیدروژن و گرافن تبدیل کرده است، این کار ضمن جلوگیری از آلودگی هوا، مواد ارزشمندی نیز برای استفاده در صنعت بدنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، شرکت انگلیسی لویدان (Levidian) برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود در آمریکای شمالی، اقدام به راه‌اندازی دفتری در آمریکا کرده است. این شرکت که در تولید هیدروژن و گرافن از گازهای آلاینده تخصص دارد، برنامه‌هایی برای گسترش جغرافیایی فروش محصولات خود به ویژه سبد مشتریان رو به رشد در آمریکای شمالی طراحی کرده است.

این شرکت با انواع مشتریان بالقوه در آمریکا و کانادا در حال گفت‌وگو است و در حال حاضر با شرکت‌های راهبردی کانادایی برای استقرار سامانه لوپ در بزرگترین کارخانه آهن سبز جهان در کبک کانادا همکاری می‌کند. پروژه‌های دیگر این شرکت، همکاری با تولیدکنندگان باتری است.

تبدیل گازهای زائد خروجی سایت‌های تولید نفت و گاز به هیدروژن و گرافن

شرکت یادشده با استفاده از سیستم لوپ (فناوری که از سیستم کربن‌زدایی با جذب کربن قبل از احتراق و تولید هیدروژن و مواد کربنی با ارزش بالا کمک می‌گیرد) و گازهای زائد خروجی از سایت‌های تولید نفت و گاز را به هیدروژن و گرافن تبدیل کرد. با این کار از آلودگی هوا جلوگیری شده و مواد ارزشمند برای استفاده در صنعت به دست می‌آید. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به انرژی در سطح جهان بوده، در حالی که این فناوری جدید منبع جدیدی از هیدروژن تمییز و گرافن با کیفیت بالا ارائه می‌کند. با این فناوری ممکن است تا پایان این دهه، انتشار گازهای گلخانه‌ای متان و شعله‌ور شدن گاز از بین برود. صادرات فناوری لویدان فرصتی برای رهبری این حوزه است.

جان هارتلی، مدیرعامل لویدان می گوید: با گرفتن کربن از متان و تبدیل این گاز گلخانه‌ای قدرتمند به منبع ارزشمندی از گرافن هیدروژن و با کیفیت بالا، ما می‌توانیم اقتصاد را تغییر دهیم و سازوکارهای باز کردن راه برای کاهش بیشتر کربن را تغییر دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha