۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبر: 85179604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم|طنین "احلی من العسل" نوجوانان در سیرجان

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبر: 85179604
فیلم|طنین "احلی من العسل" نوجوانان در سیرجان

کرمان - ایرنا - نوجوانان سیرجانی با سردادن طنین "احلی من العسل" ششمین روز از ماه محرم را در همایشی به همین نام در سوگ حضرت قاسم (ع) گریستند.

به گزارش ایرنا، همایش احلی من العسل امروز (دوشنبه) با حضور نوجوانان و جوانان سیرجانی در شبستان و محوطه امامزاده احمد این شهرستان با یاد شهید نوجوان دشت کربلا برگزار شد.

امام جمعه سیرجان در همایش احلی من العسل در سیرجان گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا از اهداف برگزاری این همایش عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس مسلمی زاده افزود: عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند که مرگ در نزد تو چگونه است؟ و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت، مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل "احلی من العسل" است.

وی بیان کرد: مراسم سوگواری احلی من العسل به پاس تجلیل از شهدای نوجوانان کربلا بخصوص حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان نوجوانان عاشقان و پیروان‌ سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شود.

مدیرآموزش و پرورش سیرجان نیز گفت: در این آیین باشکوه بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه شرکت کردند و مراسم احلی من العسل هر ساله به طور بایسته و شایسته در این شهرستان برگزار می شود.

در پایان این آیین دانش آموزان شرکت کننده در این همایش که سربندهای منقش به نام حضرت سید الشهدا (ع) و حضرت قاسم را داشتند فریاد 'لبیک یا حسین' لبیک یا حضرت قاسم را سر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha