استاندارد ۴٨٠ محصول صنعتی استان سمنان بررسی شد

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: بررسی استاندارد ۴۸۰ محصول صنایع و صدور ۱۶۹ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور بخشی از عملکرد بازرسان در راستای توجه به حقوق مصرف‌کنندگان در بهار ١۴٠٢ بود.

مجید حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز کرد: ۱۶۹ فقره تاییدیه گواهی ایمنی عملکرد آسانسور در استان سمنان با اعتبار یکساله صادر شد که از این تعداد ۱۱۹ فقره مربوط به بازرسی اولیه و ۵۰ فقره مربوط به بازرسی ادواری بود.

وی ادامه داد: تاییدیه گواهی ایمنی آسانسور از طریق بازرسی های اولیه و ادواری از آسانسورهای نصب شده در ساختمان های دارای آسانسور با هدف استانداردسازی صادر شد.

حیدریان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری است و این موضوع به شهرداری های استان سمنان نیز برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در صورت انجام‌نشدن سرویس و نگهداری مستمر به وسیله شرکت های مجاز و فقدان بازرسی دوره‌ای سالیانه به وسیله شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

استاندارد ۴٨٠ محصول صنعتی استان سمنان بررسی شد

حیدریان تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای انجام بازرسی دوره‌ای و تمدید اعتبار تاییدیه کیفیت و ایمنی آسانسور اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای بازرسی دوره‌ای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های شخصی، مدیران و مالکان آپارتمان‌ها باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد اقدام کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: مدیران و مالکان آپارتمان‌ها برای ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای کیفیت و ایمنی استاندارد به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و پله‌برقی اقدام و هر سال فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی را تکرار کنند.

به گزارش ایرنا، شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن آسانسور و آگاهی از آخرین وضعیت تاییدیه آسانسور، می توانند شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور که در کابین آسانسور نصب شده است را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با تاییدیه آسانسور در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

۵۷۰ مراجعه به صنایع برای نمونه‌گیری و بررسی استاندارد محصول

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۵۷۰ فقره مراجعه برای نمونه برداری کالای تولیدی در صنایع استان طی سه ماه نخست امسال برای تطبیق با استاندارد خبرداد.

حیدریان افزود: این کالاها از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه های همکار برای تطبیق با استانداردهای تعیین شده مورد بررسی یا آزمون قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: ۴۸۰ فقره نمونه‌گیری از واحدهای تولیدی استان سمنان سه ماه نخست امسال انجام و ۴۰۶ کالای نمونه برداری شده واحدهای تولیدی استان سمنان از سوی آزمایشگاه های همکار نیز آزمایش شدند.

حیدریان افزود: کالاهای نمونه برداری شده محصولات مختلف اعم از غذایی، الکترونیک، شیمیایی و بهداشتی، سلولزی و لوازم خانگی از لحاظ تطبیق با استانداردهای تعیین شده بررسی می‌شوند و اگر دارای نقص باشند، به واحد تولیدکننده برای رفع نواقص اخطار داده می شود و در صورت بی توجهی به رفع نواقص، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای کالای مربوط ابطال خواهد شد.

حیدریان با بیان اینکه استاندارد، تضمین ایمنی و کیفیت کالاها و خدمات است، از شهروندان خواست پیش از خرید محصولات از وجود نشان استاندارد در آنها اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha