رئیس جمهور برای احیای کارخانه آرد یاسوج ضرب الاجل تعیین کرد

یاسوج - ایرنا - رئیس جمهور به سازمان اقتصادی کوثر ۲ ماه فرصت داد که کارخانه آرد را با تمام ظرفیت افتتاح کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در آیین افتتاح واحدهای تولیدی راکد کارخانه قند یاسوج با واکنش به فروش کارخانه آرد یاسوج اظهار کرد: مردم یاسوج هر روز هدر رفتن کارخانه آرد و نشاسته یاسوج را به چشم خود می بینند.

وی احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی از اولویت های برنامه های دولت بر شمرد و تاکید کرد:در صورت راه اندازی نشدن کارخانه آرد در وقت مقرر، احیای آن به سازمان دیگری واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر پیش تر با اشاره به فروش کارخانه آرد یاسوج گفت: کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با توجه به زیان ده بودن آن به بخش خصوصی واگذار می شود.

"ناصر فخاری" یادآور شد: این کارخانه در مدت پنج سال زیان ده است که با این شرایط متضرر، باید به بخش خصوصی واگذار شود.

کارخانه آرد یاسوج ، نشاسته و گلوکز با چهار فاز مختلف یکی از قدیمی ترین کارخانه های کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ نفر است که به دلیل برخی مشکلات اکنون تنها در یک فاز با اشتغال ۶۰ نفر در حال فعالیت بوده و اخیرا هم سازمان اقتصادی کوثر متولی کارخانه تصمیم به فروش آن گرفته است.

به گزارش ایرنا، شرکت آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در سال ۱۳۶۳ مجوز صنعتی دریافت و در سال ۱۳۶۹ به بهره برداری رسید، فعالیت این شرکت در زمینه محصولات آرد از گندم و سپس آردهای نول و ستاره بود و گلوکز و گلوتن نیز به محصولات تولیدی آن افزوده شد.

ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن در شبانه روز بوده و در زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی جاده سروک واقع شده است.اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این کارخانه به ترتیب حدود ۸۰ و ۵۰۰ نفر است.ظرفیت اسمی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ماهانه ۴۰ هزار تن است در حالی که فاز نخست آن تنها با ۴۵ درصد ظرفیت تولید کار می کند.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha