درخشش خبرنگاران ایرنا یزد با ۲ رتبه برتر در جشنواره فصلی رسانه‌ای یزد

یزد- ایرنا - خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد موفق به کسب ۲ رتبه برتر در سومین جشنواره فصلی رسانه‌های این استان شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، مجید جراحی در بخش عکس با عنوان "هنر سفالگری در میبد» و «خسارت سیل" رتبه نخست این بخش را از آن خود کرد.

همچنین کبری دانشی در بخش گزارش تحلیلی با عنوان "زیست بوم عشایر ابرکوه، سیاه چادرهایی که رنگ و بوی تلاش، سادگی و مهربانی دارد" رتبه دوم را کسب کرد.

درخشش خبرنگاران ایرنا یزد با ۲ رتبه برتر در جشنواره فصلی رسانه‌ای یزد

در بخش ازدواج آسان و فرزندآوری:

نفر اول بهناز عسکری از روزنامه اطلاعات؛ عنوان اثر: آیا گره های ازدواج جوانان باز می شوند؟؛ دوم ندا دهقانی زاده از خبرگزاری دفاع مقدس؛ عنوان اثر: خانواده به عنوان اولین نهاد موثر و اجتماعی رشد جامعه نقش‌آفرینی می‌کند و نفر سوم علیرضا نوروزی اردکانی - جارچی اردکان -؛ عنوان اثر: انیمیشن با لهجه یزدی در جهت فرزندآوری.

گردشگری و سفر به شهر جهانی:

نفر اول فاطمه شریفی از روزنامه آفتاب یزد، عنوان اثر: عکس ها بر عکس عمل می کنند؛ دیگر نفر اول مشترک هم فاطمه رهبر یزدی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر: ثبتی جهانی که سهم همه یزد نشد؛ دوم سید ضیا میررحیمی از خبرگزاری کتاب با عنوان اثر: یزد؛ شهری کهن با سنت‌هایی به قدمت تاریخ دیدارهای نوروز به قوت خود باقیست و سوم سمیه گلابگیریان از روزنامه همشهری با عنوان اثر : صدرنشینی شهر بادگیرها در گردشگری/ یزد، شهر ۴ ستاره.

تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین:

نفر اول هدایت الله کلماتیان از تحلیل بازار با عنوان اثر: رشد کمّی دانش بنیان‌های یزد / تجاری‌سازی شاید وقتی دیگر، نفر دوم زهرا شاه شهوازی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر: اقتصاد دانش بنیان در یزد آدم حسابی می خواهد و سوم زهرا برادران از خبرگزاری فارس با عنوان اثر فیلم : چطور نقاط ضعف در حوزه دانش‌بنیان را برطرف کنیم؟ و سوم مشترک دیگر نجمه محمد حسینی از روزنامه بشارت یزد با عنوان اثر: اشتغالزایی و ارزش افرینی در حوزه معادن با اموزش گوهر تراشی به جوانان یزدی.

بخش اصلی سرمقاله و یادداشت:

نفر اول زهرا شاه شوازی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر: قربانیان مظلوم خیابان؛ نفر دوم مهدی دهقان منشادی از خبرگزاری مهر با عنوان اثر: پلاک قرمزها سرویس مدرسه شدند/خودروی دولتی در خدمت خانواده؛ و نفر سوم فاطمه کول از ماهنامه آوای رسا با عنوان اثر: چه بگویم و چگونه بگوییم، استفاده نادرست از فضای مجازی و سوم مشترک دیگر محمد مسعود زارع از خبرگزاری ایسنا با عنوان اثر: یگان‌های ویژه فراجا؛ «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» هستند.

گزارش تحلیلی:

نفر اول عاطفه ابراهیمی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر: در آینده نزدیک یزد مملو از زباله گرد خواهد شد ؛دوم کبری دانشی دهج از ایرنا با عنوان اثر: زیست بوم عشایر ابرکوه، سیاه چادرهایی که رنگ و بوی تلاش، سادگی و مهربانی دارد و دوم مشترک دیگر شادی شفیعی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر: من در ده سالگی تمام شده ام و نفر سوم محمدحسین سلطانی از روزنامه شرق با عنوان اثر : منابع آبی و محیط زیست یزد در خطر جدی و سوم مشترک دیگر مریم بهرامی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر : فقر را می پذیرم اما توهین ها را نه / روایت تلخ مهاجرت و ترک تحصیل کودکان افغان.

گفتگو:

نفر اول مهدی زمان زاده، عاطفه ابراهیمی از ماهنامه پرگار با عنوان اثر : مردم یزد خیلی سیاسی شدند ؛دوم مریم دره شیری از ماهنامه آوای رسا با عنوان اثر : حمایت مسئولان در حد عکس یادگاری گرفتن است و نفر سوم مهشیدالسادات حظیره از روزنامه بشارت یزد با عنوان اثر : توسعه متوازن تنها از مسیر رشد اقتصادی سرابی فریبنده است .

عکس (تک عکس):

نفر اول مجید جراحی از ایرنا با عنوان اثر: «هنر سفالگری در میبد» و «خسارت سیل»؛ دوم بهارک روشن بخش از ایسنا با عنوان اثر: زیلو دست بافته‌ایی که به شهرت جهانی رسید.

عکس (گزارش تصویری):

نفر اول مجید دهقانی زاده از خبرگزاری مهر با عنوان اثر: «ایران من - یزد جهانی» و «سیری در تاریخ یزد با موزه زنده»؛ دوم محمد مسعود زارع از خبرگزاری ایسنا با عنوان اثر: روزهای غریب پدرانه و سوم علی دهقانی فیروزآبادی از پایگاه خبری میبدما با عنوان اثر: گزارش تصویری از راهپیمایی ۲۲ بهمن در میبد.

برگزیدگان سومین جشنواره فصلی رسانه های استان یزد یکشنبه شب با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مجموعا ۳۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد واصل شد که از این تعداد ۲۶۵ اثر به بخش جشنواره راه یافت.

در نهایت ۱۴۴ اثر در بخش اصلی و ۱۲۱ اثر در بخش ویژه در جشنواره پذیرفته شدند که توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

آثار ارائه شده در این جشنواره مربوط به فاصله زمانی اول فروردین ۱۴۰۱ تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۲ است که در یکـی از نشـریات محلـی، سراسـری، پایگاههای خبری و یا خبرگزاری های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات منتشر شده است.

جشنواره یاد شده در۲ بخش اصلی و ویژه برگزار شده بود که بخش اصلی شامل سرمقاله و یادداشت، عکس، گزارش تحلیلی، گفتگو و اینفوگرافی است و بخش ویژه نیز شامل سه موضوع ازدواج آسان و فرزند آوری، گردشگری و سفر به شهر جهانی، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد.

۸۵ نشریه مکتوب و ۵۱ رسانه برخط و ۵۹ رسانه غیر بر خط در استان یزد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha