۹ مجتمع آبرسانی به روستاهای استان اردبیل در دست ساخت است

اردبیل - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل گفت: ۹ مجتمع آبرسانی در روستاهای این استان در دست ساخت است که این مجتمع‌ها تا هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

علیرضا نعمت‌سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۸ مجتمع آبرسانی روستایی در استان، ۳۹ مجتمع در حال بهره برداری است و تهیه طرح مطالعاتی آبرسانی به سایر روستاها و شهرهای استان نیز در دستور کار است.

وی تامین پایدار آب شرب روستاییان را از مهمترین برنامه‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل به منظور رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس به روستاها عنوان کرد و گفت: آب شرب روستاها از طریق ۳۱۰ حلقه چاه و ۵۳۱ رشته قنات و چشمه تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه تمام تلاش ما تامین آب با کیفیت برای شهروندان است، افزود: بخشی از آب شرب شهرها و برخی روستاهای اردبیل از سدیامچی تامین می‌شود. علاوه بر این برای تامین آب شرب شهر اردبیل از ۱۱ حلقه چاه هم استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه آن در بخش‌های مختلف کشاوزی، شرب و صنعت اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌هایی که در سالهای اخیر استان با آن روبروست منابع آبی به شدت کاهش یافته است و انتظار می رود هم استانیها برای مدیریت شرایط همچنان مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهند.

۵۰ لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب اردبیل در اختیار صنعت قرار گرفت

نعمت سلطانی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بازچرخانی آب در استان اظهار کرد: در زمینه استفاده بهینه از منابع موجود از پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب استان، ۵۰ لیتر در ثانیه در اختیار صنعت قرار گرفته است ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم جهت واگذاری بقیه پساب برای متقاضیان وجود دارد.

وی گفت: بر اساس بند ع تبصره هشت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ، وزارت نیرو مکلف به بازتخصیص آب مصرفی صنایع و معادن با منابع آبی نامتعارف است و از این رو صنعتگران در جریان تولید، باید از پساب مورد نیاز بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: به تازگی در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرها و روستاهای استان و در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، موضوعات تامین آب شرب صنعتگران و مردم مناطق روستایی مورد بحث و تاکید قرار گرفت و و تصمیمات این نشست به توسعه و ارتقای خدمات شرکت منجر خواهد شد.

نعمت سلطانی بر هم اندیشی و هم افزایی هر چه بیشتر برای شکوفایی صنعت در استان اشاره و تاکید کرد: کارکنان شرکت آب و فاضلاب و فعالان صنعت و صنعتگران استان، در واقع عضو یک خانواده بزرگ هستند و باید برای غلبه بر مشکلات و افزایش رونق و شکوفایی صنایع، راه‌های بهتر گردش چرخ صنعت آب و فاضلاب را با همدلی و همفکری ترسیم کنیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha