۹۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای اردبیل اختصاص یافت

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در اردبیل اختصاص یافت.

علیرضا نعمت سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات روند اجرایی طرح‌های آبرسانی در روستاها را شتاب خواهد داد و امیدواریم برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی استان هم اعتبار مورد نیاز تامین شود.

وی اظهار کرد: طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرستان اردبیل در دست اجرا است که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه طرح آبرسانی ۴۵۴ روستای محروم این استان طبق تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی و توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن المجتبی (ع) در دست اجرا است، افزود: برای آبرسانی به این روستاها در مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال توسط دولت هزینه می‌شود که تاکنون آبرسانی ۱۸۰ روستا در استان شروع شده است.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به دیگر شهرها و روستاهای استان هم در سال ۱۴۰۱ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

نعمت سلطانی افزود: ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل لزوم مدیریت مصرف آب در فصل تابستان را یادآور شد و گفت: ضروری است شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا با بحران آب در فصول سال رو به رو نشویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha