ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان آب استان اردبیل برای گذر از تابستان

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکان در مصرف آب را برای گذر از تابستان گرم و بدون تنش آبی ضروری دانست.

علیرضا نعمت سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان آب در استان اردبیل زمینه‌ای فراهم می‌کند تا در تابستان امسال، بحران کم‌آبی نداشته باشیم و شرایط کم‌آبی و تنش‌های ایجاد شده ایجاب می‌کند تا بهینه مصرف کردن منابع آب را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی الگوهای مصرف درست آب و برای مناطق با تنش آبی در استان نیز تامین تانکرهای سیار آبرسانی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اعلام اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در استان گفت: در کنار توجه به آب شرب روستاها پروژه‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرستان اردبیل نیز در دست اجرا است که با تامین اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود تا نگرانی‌های موجود در حوزه آب برطرف شود.

نعمت سلطانی ، سلامت مردم را از اولویت های کاری شرکت آب و فاضلاب دانست و افزود: در چند سال اخیر طرح‌های خوبی در بخش آب و فاضلاب استان به بهره‌برداری رسیده که از لحاظ کمی و کیفی در بهبود وضعیت توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب استان مهم است و امیدواریم با حمایت دولت و مجلس طرح‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha