۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85168117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش‌های مرتبط با رفتار تبعیض‌آمیز در فوتبال رکورد زد

تهران- ایرنا- گروه «نژادپرستی را حذف کنید/ Kick It Out» در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بیشترین گزارش‌ها درباره رفتار نژادپرستانه در فوتبال را به ثبت رساند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، این گروه کنشگر که در قالب سازمانی با راه‌اندازی کارزار مبارزه با رفتارهای تبعیض‌آمیز در ورزش شکل گرفت، اعلام کرد که در فصل گذشته رقابت‌های فوتبال در رده سنی پایه و حرفه‌ای انگلیس، چه در ورزشگاه‌ها و چه در فضای مجازی، یک هزار و هفت گزارش دریافت کرده که در مقایسه با پارسال افزایش ۶۵.۱درصدی داشته است.

براساس اعلام این نهاد، گزارش‌های رفتار تبعیض‌آمیز در فوتبال حرفه‌ای با افزایش ۲۷.۴درصدی به ۴۸۴ مورد رسیده که لیگ برتر، لیگ فوتبال و لیگ ملی انگلیس، جام‌های داخلی، رقابت‌های اروپایی و بین‌المللی، سوپر لیگ و رقابت‌های قهرمانی زنان را شامل می‌شود.

بیانیه این سازمان، افزایش گزارش‌های مرتبط با تبعیض را «جهشی چشمگیر» توصیف کرده که «مهر تاییدی است بر اینکه تبعیض همچنان مساله‌ای جدی در این ورزش محسوب می‌شود.»

همچنین گزارش‌ها درباره توهین و آزار در فضای مجازی، ۲۷۹درصد افزایش یافته و این نهاد در مقایسه با ۱۲ ما گذشته، ۲۰۷ گزارش آزار و تبعیض آنلاین بیشتری دریافت کرده است.

نژادپرستی رایج‌ترین نوع تبعیض بوده و حدود نیمی از مجموع گزارش‌ها را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که آزار و اذیت مربوط به جنسیت و زن‌ستیزی شاهد بیشتری افزایش در یک نوع مشخص از تبعیض بوده است. اعداد و ارقام نشان‌دهنده افزایش ۴۰۰درصدی گزارش‌های مرتبط با این نوع تبعیض است.

همچنین به گفته این گروه، تبعیض در حوزه مذهب به طور کلی اندکی کاهش داشته اما اسلام‌هراسی(۳۰۰درصد) نسبت به فصول گذشته افزایش پیدا کرده است.

این گروه در بخشی از بیانیه خود از نهادهای اداره‌کننده فوتبال خواسته تا سازوکاری متمرکزی برای گزارش‌دهی و نظارت بر گزارش‌ها تهیه شود زیرا تنها در این صورت می‌توان به وسعت این معضل در فوتبال پی برد و با تمام قوای این ورزش به مبارزه با آن برخاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha