رقابت فوتبالی برزیل و اسپانیا، اینبار «علیه نژادپرستی»

تهران- ایرنا- پس از جنجال توهین‌های نژادپرستانه علیه ستاره فوتبال برزیلی در لیگ اسپانیا، فدراسیون فوتبال این کشور (RFEF) از برگزاری یک رقابت دوستانه «علیه نژادپرستی» میان تیم‌های اسپانیا و برزیل در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند- فروردین آینده) خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای مارکا، فدراسیون فوتبال اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: فدراسیون‌های دو کشور به توافق رسیده‌اند تا در مارس ۲۰۲۴، یک بازی دوستانه انجام دهند که در راستای تقویت تعهد دو نهاد علیه خشونت در فوتبال و همچنین تقویت روابط خوب موجود خواهد بود.

این بازی در اسپانیا برگزار خواهد شد و هدف از آن، افزایش آگاهی علیه نژادپرستی پس از توهین‌ها به جونیور وینیسیوس (Vinícius Júnior) ملی‌پوش برزیلی رئال مادرید است.

لوئیس روبیالس (Luis Rubiales) رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا چندین تماس با ادنالدو رودریگز (Ednaldo Rodrigues) همتای برزیلی خود داشته و هر دو توافق داشتند که این فرصتی عالی برای تقویت روابط و فریادی جمعی علیه خشونت در فوتبال با برگزاری این بازی دوستانه است.

این دهمین دیدار اسپانیا و برزیل خواهد بود که از زمان فینال جام کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۱۳ در برابر هم قرار نگرفته‌اند.

در ۹ بازی قبلی، برزیل پنج بار پیروز شده بود، در حالی که اسپانیا تنها توانست دو پیروزی را به دست آورد.

در هفته‌های اخیر و پس از توهین‌های نژادپرستانه هواداران والنسیا به وینیسیوس در یکی از جنجالی‌ترین رقابت‌های این فصل فوتبال لالیگا، بحث مقررات ضد نژادپرستی نیز در این کشور با شدت بیشتری مطرح شده است.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید پس از برگزاری این بازی در صفحه توییتر خود نوشت: امروز روزی غم‌انگیز در مستایا بود، جایی که گروهی از هواداران بدترین چهره خود را نشان دادند. وقت آن است که حرف نزنید و با قدرت عمل کنید. نژادپرستی نه در فوتبال و نه در جامعه جایی ندارد. نه به نژادپرستی در هر کجا.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط روزنامه ال پائیس، در سال ۲۰۱۵، از یکهزار و ۳۲۸ مورد جنایت نفرت ثبت شده در اسپانیا، انگیزه اصلی نژادپرستی بود. کارلس ویناس (Carles Vinas) استاد تاریخ دانشگاه بارسلونا معتقد است: نژادپرستی در جامعه اسپانیا وجود دارد و فوتبال آینه جامعه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha