مساله آب در خراسان رضوی به نقطه بحرانی رسیده است

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: مساله آب در استان به نقطه بحرانی خود رسیده است و دانشگاهها باید سهم خود را در حل مساله آب ایفا کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در نشست با مدیران دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه حل مسائل مختلف نیازمند تمرکز و ورود دانشگاهها برای حل موضوع است، افزود: به صورت هدفمند از دانشگاه حمایت می کنیم و انتظارمان این است که برای حل مسائل استان باید راه حل های دانش بنیان ارائه شود.

وی ادامه داد: آمادگی لازم در میان مدیران استانی برای همکاری با دانشگاه وجود دارد اما درخواست ما تمرکز بر مسائلی است که استان با آن‌ها مواجه است.

استاندار خراسان رضوی مساله آب را یکی از موضوعات مهم در استان دانست و اظهار امیدواری کرد: متخصصان دانشگاهی برای حل آن شیوه های نوین مواجهه با کم آبی را ارائه و برای عبور از این بحران وارد میدان شوند.

او گفت: باید دانشگاه را از مجرای مدیریت علمی نگریست و لازم است تا تمامی موضوعات از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در فضای دانشگاهی و علمی حل شود.

نظری در ادامه اظهار کرد: حل مسائل استان با ظرفیت های موجود امکان پذیر است و این مسئله نیازمند ارتباط میان بخشی و حمایت از اقدامات فناورانه و نوآورانه است.

در ادامه این دیدار استاندار خراسان رضوی و معاونان به همراه هیات رئیسه دانشگاه از پژوهشکده هوا خورشید، آزمایشگاه رباتیک و مراکز رشد علم و فناوری دانشگاه بازدید به عمل آوردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha