یک جوان ۱۷ ساله یاسوجی در سد شاه قاسم غرق شد

یاسوج-ایرنا-رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: یک جوان ۱۷ ساله بر اثر غرق شدن در سد "شاه قاسم" یاسوج جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج، "محمد رستمی" در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این حادثه صبح امروز(یکشنبه) در "سد شاه قاسم" محدوده شهر یاسوج روی داد که با دریافت خبر آن، آتش‌نشانان شهرداری یاسوج بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

رستمی ادامه داد: پس از ۱۰ دقیقه تلاش و عملیات جست و جو، جسد این جوان بومی توسط تیم سه نفره غواصان آتش نشانی شهرستان بویراحمد پیدا شد.

به گزارش ایرنا، سد خاکی "شاه قاسم" در جنوب شهر یاسوج و در کنار جاده یاسوج به شیراز، در سال ۷۶ به منظور آبیاری حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف سد، رونق گردشگری و تقویت منابع آب زیر زمینی شرب یاسوج احداث شد و در پایین دست آن هشت حلقه چاه تامین آب شرب شهر یاسوج قرار دارد.

 یک جوان ۱۷ ساله یاسوجی در سد شاه قاسم غرق شد

سه ماهه سالجاری در شهرستان بویراحمد هشت نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از تمامی شهروندان، مسافران و گردشگران پرهیز از شنا کردن در این سد را درخواست کرد و تاکید کرد: سد شاه قاسم یاسوج فضای مناسبی برای شنا کردن نیست.

رستمی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون این هشتمین مورد غرق شدگی در شهرستان بویراحمد است که تیم های غواصی آتش نشانی یاسوج جسد آنها را از آب بیرون می آورد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان پیش تر گفت: بر اساس سالنامه آماری در سال ۱۴۰۱، کهگیلویه و بویراحمد در مرگ های ناشی از غرق شدگی در جایگاه پنجم کشوری نسبت به جمعیت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور، استان در سال ۱۴۰۰ در رتبه هشتم و در سال ۱۴۰۱ در رتبه پنجم کشوری در میزان متوفیات ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت قرار دارد که با توجه به افزایش آمار، نیازمند چاره جویی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرماست.

بسیاری از این رودخانه ها در استان با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha