۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85150857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: سهمیه آرد موردنیاز نانوایی‌های مناطق گردشگرپذیر تامین شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها باید پاسخگوی کمیت و کیفیت آرد شهرستان‌های تابعه خود باشند، گفت: با توجه به گردشگرپذیربودن استان و شروع فصل تابستان موضوع تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها به تناسب شرایط هر منطقه و حجم مراجعان پیگیری و انجام شود .

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای آرد و نان استان افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه ها و صنوف مرتبط، نانوایی‌های مناطق شلوغ و گردشگر پذیر را شناسایی کرده و برای تامین آرد مورد نیاز آنها به تناسب مراجعات پیش بینی و برنامه‌ریزی کنند در ایام انتهای هفته که عموما مسافران بیشتری در استان هستند به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی عنوان کرد: تشکیل صف‌های طولانی و نیز شلوغی برخی نانوایی ها در ایام تعطیلات پایان هفته در تابستان با توجه به جمعیت گردشگر امری غیر معمول نیست.

وی با بیان اینکه سامانه هوشمند آرد و نان به صورت کشوری برای جلوگیری از قاچاق آرد و افزایش کیفیت نان و ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها فعال شده است، گفت: این سامانه (در این فرآیند بر اساس تعداد مشتری برای نانواییها سهمیه آرد تعیین می‌شود) ایراداتی نیز دارد به طور مثال بهنگام قطعی برق که سامانه قطع می شود نمی‌توان از نانوا خواست نان به مشتری نفروشد. در مبحث مدیریتی، ابزار هوشمند همواره وسیله‌ای برای مدیریت صحیح است لذا باید تدبیری جایگزین اندیشید.

عباسی تاکید کرد: باید با استفاده از اختیاراتی که دولت برای تصمیم‌گیری در مواردی از این دست به استان داده به گونه ای وضعیت را مدیریت کنیم و بتوانیم در صورت نیاز آرد اضافی را در اختیار شهرستان های گردشگرپذیر قرار دهیم.

وی خواستار افزایش نظارت بر عملکرد نانوایان شد و گفت: چرا باید کیفیت نان ۲ نانوایی در یک شهرستان باهم متفاوت باشد و برخی نان باکیفیت و برخی بی کیفیت به دست مشتری بدهند وقتی آرد، خمیر مایه و امکانات داریم چرا کیفیت نان پایین است؟ مشتری اعتراض می‌کند و نانوا به جای توضیح در مورد موضوع، تهاجمی برخورد می کند این موارد باید رصد و پیگیری شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: فرمانداران هر شهرستان پاسخگوی کیفیت و کمیت نان هستند و باید برای افزایش کیفیت نان راهکارهای موثر تدبیر شود.

وی تصریح کرد: فرمانداران از امروز هر منطقه ای که مشکل تامین آرد دارد را به استانداری گزارش دهند تا سریع مساله حل شود ضمن آنکه باید نظارت و عوامل نظارتی برای رصد وضعیت نانوایی‌ها هم افزایش یابد و گشت مشترک بیشتر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha