۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85047420
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان بر عرضه کالاهای باکیفیت در طرح تنظیم بازار نوروزی تاکید کرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان تصریح کرد: باید دقت و نظارت جدی در کیفیت و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در تنظیم بازار صورت گیرد چراکه دولت برای این بخش یارانه می پردازد و باید کالای با کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، تجربه این ستاد و کمیته اقدام مشترک در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نباید نرخ‌گذاری اقلام به گونه‌ای باشد که گرانی‌ها به مردم آسیب وارد کند.

وی خواستار برقراری تعاول و توازن بین عرضه و تقاضا شد و اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف با همکاری اتحادیه شرکت‌های تولیدی و نیز همکاری اتاق تعاون از ۱۸ تا ۲۸ اسفند نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در مرکز استان دایر کند و در آن کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب عرضه شود.

وی تصریح کرد: مردم معمولا با نگاه قیمت مناسب و کیفیت خوب و بالای کالاهای عرضه شده به نمایشگاه مراجعه می کنند از این‌رو این امر نیازمند نظارت مستمر از سوی دستگاه های نظارتی است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد سفره، درآمد و معیشت مردم باید وقت بیشتری گذاشته شود چراکه امروز مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند لذا مسئولان دقت کنند با سفره و آبروی مردم بازی نشود.

عباسی از فرمانداران شهرستانهای استان خواست تا برای جذب سهمیه مرغ و گوشت مورد نیاز مردم تلاش بیشتری کنند و افزود: دام زنده مورد نیاز کشتارگاه‌ها هم باید به حد نیاز وارد شود.

وی ادامه داد: از سویی به میزان تقاضای بازار جوجه ریزی انجام شود و در صورتی که واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت واحد اقدام به جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار کنند موارد تخلف به استانداری اعلام شود.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و دهیاران در بازرسی و نظارت بر بازار گفت: در خصوص کمبود خمیر مایه مورد مصرف نانوایی‌ها نیز باید به سرعت این کالا به میزان مصرف وارد شود تا امنیت غذایی مردم تامین و تضمین شود.

وی تصریح کرد: در مورد کیفیت نان مورد نیاز مردم در سطح استان نیز نظارت لازم انجام شود تا شاهد عرضه نان با چند نرخ مختلف نباشیم و بر کمیت و کیفیت نان‌های عرضه شده نیز نظارت جدی صورت گیرد تا مردم گیلان در ایام تعطیل و هنگام ورود مسافران نوروزی با مشکل تامین نان مواجه نشوند ضمن آنکه شهرستان‌ها هم هماهنگ با مرکز استان اقدام مشترک انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح های نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: این سازمان در ۲ بخش کالا و خدمات این را اجرا می‌کند که در بخش کالا بر قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ، لبنیات، پنیر، پوشاک، کیف و کفش، میوه، آش و حلیم، شیرینی و آجیل و زولبیا و بامیه نظارت ها تشدید کرده است.

تیمور پورحیدری تصریح کرد: در بخش خدماتی نیز بر نرخ حمل و نقل درون و برون شهری، هتل‌ها و مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا، خدمات خشکشویی و کارواش نظارت می‌کند.

وی در ادامه نظارت بر فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای، انبارها و سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا و نیز شرکتهای پخش و زنجیره ای تامین تا توزیع را نیز در قالب این طرح جدی و گسترده خواند.

وی در ادامه از توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت حدود ۴۵ هزار تومان خبر داد و افزود: در این راستا ۳۴۷ تن گوشت منجمد گوساله که قیمت گردن و سردست ۱۵۰ هزار تومان، راسته ۱۶۰ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان تعیین شده نیز عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۳۳۰ تن شکر خانوار هر بسته یک کیلو گرمی به قیمت ۲۱ هزار تومان و هزار و ۱۸۳ تن برنج هندی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha