۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85070774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای صنفی متخلف گیلان درطرح نوروزی ۲۸ میلیارد تومان جریمه شدند

رشت - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۲ ۱۵ اسفند ماه سال قبل تاکنون واحدهای اقتصادی متخلف ۲۸ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان جریمه شدند.

علیرضا حسینیان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه دراین‌ مدت هشت هزار و ۴۰۶ بازرسی از واحدهای اقتصادی انجام شد و پرونده هزار و ۵۸۹ متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شد، افزود: در حوزه قاچاق نیز متخلفان حدود ۲۵ میلیارد تومان جریمه شدند و کالاهای مکشوفه به انبار اموال تملیکی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز نظارت بر کالاهای پر مصرف مانند گوشت مرغ و قرمز، تخم مرغ، برنج، نان، میوه، صیفی‌جات، خرما، زولبیا و بامیه، رشته خشکار و شکر انجام می شود و باتوجه به نرخ کمسیون نظارت استان قیمت زولبیا و بامیه ممتاز ۱۰۰ هزار تومان، درجه یک ۹۰ هزار تومان و درجه ۲، ۸۰ هزار تومان، قیمت آش ممتاز ۱۰۰ هزار تومان، درجه یک ۹۰ هزار تومان و درجه ۲، ۸۰ هزار تومان و حلیم هم ۸۰ و ۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ این نرخ‌ها به اتاق اصناف ارسال و به اتحادیه ها ابلاغ شد و در روزهای نخستین اجرای طرح گزارشهایی درخصوص گران فروشی در صنوف مختلف از جمله زولبیا و بامیه، آش و حلیم ارسال شد و بازرسان پس از بررسی واحدهای متخلف، پرونده‌ها را برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

حسینیان تصریح کرد: روزانه ۲ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی برای بازرسی از واحدهای عرضه کننده آش، حلیم و زولبیا و بامیه در مرکز استان و بخشهای تابعه انجام می شود و به کلیه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها ابلاغ شده تا نظارت بر این کالاها را مد نظر داشته باشند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در این ایام به دلیل پیک مسافر در گیلان، کالاهای هدف هم مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: نظارت بر قیمت گوشت مرغ، گوشت قرمز منجمد و اقلام پرمصرف و ضروری در این ایام مورد تاکید قرار دارد. اوایل فروردین هم گزارشهای متعددی در مورد گرانفروشی مرغ دریافت و با تشکیل پرونده در مرکز استان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی به تصمیمات قرارگاه امنیت غذایی استان بویژه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین اشاره کرد و افزود: میزان توزیع مرغ در این ایام افزایش یافته و برای نظارت بیشتر بر این حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

برای چهار واحد پایانه مسافربری برون شهری متخلف پرونده تشکیل شد

حسینیان یکی از اولویت‌های طرح نظارت تعطیلات نوروزی را رسیدگی بر قیمت بلیت‌ها در پایانه های حمل و نقل برون شهری اعلام کرد و افزود: در بازدیدی که همراه تیم نظارتی از واحدها و پایانه های حمل و نقل انجام شد برای چهار شرکت مسافربری رشت – شیراز به جرم تخلف از تعرفه ابلاغی پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: این واحدها به ازای هرنفر ۴۰ هزار تومان بلیت رشت- شیراز را گرانتر به مسافران فروخته اند که اولین اقدام بازرسان برگشت تعرفه به نرخ واقعی آن و سپس اجاع پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی بود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: بازرسان درتاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ فرودین ماه در پایانه های مسافربری مستقر بوده و بر عرضه و فروش نرخ‌های خدماتی ابلاغی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان نظارت دارند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدها برخورد لازم را خواهد داشت.

رسیدگی به تخلفات خودروهای ثبت نامی و وکالتی

حسینیان بیشترین تخلفات گزارش شده به واحد بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت را در حوزه خودروهای ثبت نامی و وکالتی اعلام کرد و افزود: در مورد حسابهای وکلاتی، مسدود بودن این حسابها و شرایط عمومی ثبت نام گزارشهای بسیاری در سامانه ۱۲۴ دریافت شده است و مکاتبات لازم برای رفع این مشکلات صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان پیگیری‌هایی برای برطرف کردن مشکلات متقاضیان و مکاتباتی با بانکهای عامل در این خصوص داشت که در این راستا ابلاغیه‌های لازم جهت رفع مسدودی حسابهای وکالتی ارسال شد و بانکها مکلف به اقدام در راستای رفع این مشکل شدند.

وی اضافه کرد: شاکیان می توانند با تماس به شماره تلفن‌های ۴۲۵۱۶۳۲۶ و ۴۲۵۱۶۳۲۸ و ۴۲۵۱۶۳۲۴ گزارش های خود را اعلام کنند و یا با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت ارتباط بگیرند.

طرح نظارتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان گفت: بازرسان بصورت شبانه روزی طرح نظارت بر بازار را پس از خروج مسافران نوروزی از گیلان و تا پایان ماه مبارک رمضان با پایش و رصد قیمتها ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: در استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی در سطح مختلف و در مرکز استان حدود ۴۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که بررسی و بازرسی از همه واحد های صنفی در این طرح امکانپذیر نیست لذا این واحدهای صنفی باید از طریق سامانه ای که در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد مورد رصد و پایش قرار گیرند، افزایش شفافیت در سامانه‌ها موجب کاهش تخلفات خواهد شد.

حسینیان تصریح کرد: تمامی گزارش ها و شکایات مردمی در حد توان و تکلیفی که از سوی انجمن حمایت از مصرف کنندگان و وزارت خانه در راستای حقوق مصرف کنندگان و به منظور امنیت و آرامش روانی در بازار ابلاغ شده است، مورد بررسی قرار می گیرند.

وی با تاکید بر این موضوع که هیچ گزارشی بی پاسخ نمی ماند از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا در صورت مشاهده تخلف در سطح عرضه کالا و خدمات بنگاه‌های اقتصادی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و گزارش های خود را ثبت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha