۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85147298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و شرکت آب منطقه‌ای منعقد شد

سنندج- ایرنا- تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و شرکت آب منطقه‌ای استان با هدف استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان برای حل مسائل موجود در بحث آب منعقد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه کردستان روز چهارشنبه در جلسه انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: هدف از تفاهم‌نامه دانشگاه کردستان با شرکت آب منطقه‌ای استان، استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای حل مسائل موجود در شرکت آب منطقه‌ای است.

حامد قادرزاده افزود: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه در زمان کنونی برقراری ارتباط با جامعه به معنی همکاری با تمام نهادهای اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: استفاده از راه‌حل علمی برای رفع مسائل موجود در بحث آب از دیگر هدف امضا این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: دانشگاه کردستان در تلاش است به وسیله معاونت پژوهشی ارتباط مناسبی با دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشد.

معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان هم اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست همکاری دانشگاه کردستان با دستگاه‌های اجرایی استان تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای استان امضا شد.

علی‌اکبر مظفری افزود: با امضا این تفاهم‌نامه بین دانشگاه کردستان و شرکت آب منطقه‌ای طرح‌های پژوهشی مشترک بین این ۲ نهاد اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سیاسی شدن آب لازم است تا مدیریت علمی آب در دستور کار قرار گیرد.

معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: با توجه به فاکتورهای علمی می‌توان با میزان آب موجود در استان بهترین بازخوردها را شاهد بود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha