فرماندار: محدوده ۵۱ روستا در مهاباد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: محدوده ۵۱ روستای این شهرستان با مساحت ۱۳۶ هکتار در راستای کمک به توسعه روستاها و ساخت اماکن مسکونی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی افزود: روند الحاق اراضی به محدوده روستاها با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستاهای شهرستان تسریع یافته و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده روستاییان از تسهیلات بنیاد مسکن برای نوسازی و ساخت مسکن اضافه کرد: امسال ۹۲۲ واحد مسکن روستایی با مشارکت شهروندان در سطح روستاها احداث و یا مقاوم سازی خواهد شد و اهالی روستا برای مقاوم سازی واحدهای خود و دریافت وام کم بهره اقدام کنند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: حفظ و سیانت از اراضی ملی و مراتع و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مطالبات مهم فرمانداری از دهیاران است که باید نسبت به آن اهتمام جدید داشته باشند.

عباسی از جمع آوری مدارس کانکسی در سطح روستاها خبر داد و اظهار کرد: تمام روستاهایی که بالای ۱۰ دانش آموزان دارند، باید کلاس‌های کانکسی آن جمع آوری و نسبت به احداث ساختمان اقدام شود.

فرماندار: محدوده ۵۱ روستا در مهاباد افزایش یافت

وی از تحت پوشش قرار گرفتن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت طی نیمه نخست سال جاری، اضافه کرد: پوشش اینترنت در تمام روستاها یکی از مطالبات مهم و به حق اهالی بوده و با توجه در پیش بودن انتخابات تلاش می‌کنیم این زیرساخت را در کل شهرستان فراهم کنیم.

عباسی در ادامه با اشاره به آغاز روند انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: بخشداران و دهیاران در جلب مشارکت حداکثری مردم و افزایش شور و نشاط اجتماعی در روستاها برای حضور در انتخابات نقش مهم و برجسته‌ای دارند.

وی با بیان اینکه در چارچوب وظایفی که برعهده دهیاران است روستاها باید در جنبه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و فرهنگی نقش ایفا کنند، گفت: دهیاران به عنوان بازوان توانمند و مجری سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت در روستاها باید برای بالا بردن سطح آگاهی روستاییان در راستای سوق دادن مردم برای انتخاب فرد اصلح تاثیر گذار باشند.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه که با حضور دهیاران بخش مرکزی مهاباد برگزار شد مطالب و مشکلات دهیاری‌ها مطرح و نسبت به رفع برخی از مشکلات آنان تصمیم گیری شد.

مهاباد دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی در قالب ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha