۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85140117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شتاب صادرات خودروی چینی در ماه می میلادی

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85140117
شتاب صادرات خودروی چینی در ماه می میلادی

تهران- ایرنا- انتشار داده‌های تجاری بخش صنعت چین، نشان می‌دهد صادرات خودروی چینی در ماه می شتاب رشد خود را حفظ کرده است و همچنان در رتبه نخست دنیا ایستاده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رادیو چین، داده های انجمن خودروسازان چین نشان می دهد که در مجموع ۳۸۹ هزار دستگاه خودرو در ماه گذشته صادر شده است که نسبت به سال قبل ۵۸.۷ درصد افزایش یافته است. این رقم نشان دهنده افزایش ۳.۴ درصدی در هر ماه است.

صادرات خودروهای سواری با ۶۶.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۲۵ هزار دستگاه رسید، در حالی که صادرات خودروهای تجاری با ۲۸.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۳ هزار دستگاه رسید.

در پنج ماه اول سال میلادی جدید، نزدیک به ۱.۷۶ میلیون دستگاه خودرو صادر شد که ۸۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، افزایش فروش خودروهای الکتریکی و توانایی ادامه همکاری با روسیه، به کشور چین کمک کرد تا به بزرگ‌ترین صادرکننده وسایل نقلیه جدید در جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تبدیل شود. قبلاً ژاپن این عنوان را یدک می‌کشید که چین توانست از آن سبقت بگیرد.

یکی از عوامل موثر در این رشد، توانایی خودروسازان چینی برای فروش خودرو در کشور روسیه بوده است، خودروسازان ژاپنی به شرکت‌هایی از کشورهای دیگر پیوستند که از نظر سیاسی با آمریکا همسو بوده و بنابراین از روسیه خارج شدند. اما چینی‌ها این کار را نکرده و به همین خاطر صادرات آن‌ها به روسیه سه برابر شد و به تعداد ۱۴۰ هزار دستگاه در اوایل سال جاری رسید.

تخصص خودروسازان چینی در خودروهای برقی نیز به افزایش صادرات کمک کرد. صادرات خودروهای برقی چینی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ دو برابر شد و به تعداد ۳۸۰ هزار دستگاه رسید. بنابراین خودروهای الکتریکی حدود ۴۰ درصد کل صادرات چین را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha