هزار میلیارد ریال برای احداث کانال‌های پایین‌دست سد کلان ملایر اختصاص یافت

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار با موافقت وزیر نیرو برای احداث کانال‌های پایین‌دست سد کلان و تأمین آب کشاورزی از اراضی تحت شرب و دارای حقابه عرفی از رودخانه پایین‌دست سد این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی نماینده مردم ملایر در مجلس؛ حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: پیرو سفر اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران شرکت منابع آب ایران به ملایر، دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

وی افزود: در این نشست گزارش سفر بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی و مدیران شرکت منابع آب ایران از سد کلان ملایر به وزیر نیرو ارائه و درخواست‌ها و مشکلات مطرح شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: پس از این بازدید جلسه جمع‌بندی این سفر که در محل کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور جوانبخت معاون وزیر نیرو تشکیل شد، مقرر شد وزارت نیرو نسبت به احداث کانال‌های یک و ۲ پایین‌دست سد کلان و همچنین تأمین آب کشاورزی از اراضی تحت شرب و دارای حقابه عرفی از رودخانه پایین‌دست سد اقدام کند.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: حدود یک‌هزار و ۶۰۴ هکتار از اراضی زیرمجموعه سد کلان ملایر نیاز به حقابه دارند و باید از این حقابه در مسیر رودخانه قبلی استفاده کنند.

وی یادآور شد: تاکنون اتفاقی در این زمینه رخ نداده و طبق برآوردهای انجام شده، احداث کانال برای تأمین این حقابه نیاز به هزار میلیارد ریال داشت که با موافقت وزیر نیرو این اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا؛ " علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس در نشست روز دوشنبه هفته جاری در کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر شد.

پیرو بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون وزیر نیرو از سد کلان و تاکستان‌های ملایر در ۲۶ اردیبهشت، جلسه جمع‌بندی چند روز پس از این بازدید در محل کمیسیون کشاورزی مجلس انجام شد، مقرر شد کانال‌های یک و ۲ و کانال‌های سه و چهار پایین دست سد، برای آبرسانی به روستاهای پایین دست (از سد تا روستای رضوانکده) مورد استفاده قرار گیرد.

در این راستا مقرر شد جلسه‌ای دوجانبه بین شرکت منابع آب ایران و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل و عملیات اجرایی آن شروع شود که کار بسیار بزرگی است تا روستاهای پایین دست بتوانند از آب سد کلان برای کشاورزی استفاده کنند که پیرو این بازید هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کانال‌های آبرسانی اراضی پایین‌دست سد کلان اختصاص یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha