۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85135485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشکل تخلیه زباله و فضولات دامی در جاده نفت گنبدکاووس برطرف شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس یکی از چالش‌های زیست محیطی جدی این شهرستان را تخلیه زباله و فضولات دامی در جاده ترانزیتی در حال ساخت موسوم به «نفت» اعلام کرد و گفت: بخش زیادی از این مشکل با همراهی دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرستان برطرف شد.

احمد احمدی روز یکشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با توجه به اقداماتی که امسال با همراهی دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرستان انجام شد، اداره راهداری مسوولیت پاکسازی زباله، نخاله‌ها و فضولات دامی موجود در این جاده را برعهده گرفت و تیم‌های مشترک اداره محیط زیست، راهداری، شبکه بهداشت و دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی برای شناسایی افراد متخلف هستند.

وی افزود: امسال با انجام این گشت‌های مشترک و شناسایی افرادی که تخلیه غیرمجاز پسماند و یا فاضلاب را در این جاده داشتند ۱۰ پرونده تخلف در مرجع قضایی تشکیل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس ادامه داد: مکانی در سایت قدیم پسماند برای تخلیه پسماندهای فاضلاب شهری تعیین و مسیری به طول ۷۰۰ متر احداث و تابلو آن هم نصب شد.

احمدی اضافه کرد: همچنین محلی در میدان دام گنبدکاووس برای تخلیه فضولات دامی تعیین شد تا خودروها شبانه این فضولات را در جاده نفت تخلیه نکنند و اتاقک نگهبانی ۲۴ ساعته هم با همراهی یکی از واحدهای صنعتی بخش خصوصی در این جاده مستقر گردید.

وی گفت: بخشداران مرکزی و داشلی برون شهرستان گنبدکاووس هم تلاش دارند دهیاران را ملزوم به بستن قرارداد با سازمان مدیریت پسماند برای انتقال زباله‌ها به سایت‌های پسماند شرق و غرب استان کنند.

مشکل تخلیه زباله و فضولات دامی در جاده نفت گنبدکاووس برطرف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس، ورود پساب فاضلاب خروجی شهر به رودخانه‌ها را از دیگر چالش‌های شهرستان دانست، بیان کرد: پساب خروجی شهر گنبدگاووس به دلایلی مانند به بهره برداری نرسیدن پروژه جمع آوری فاضلاب از ۶ کانال به رودخانه‌های چهل چای و گرگان رود هدایت می‌شود.

احمدی افزود: بازدید مشترک اداره آب و فاضلاب، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و شهرداری از کانال‌های ورودی آب فاضلاب به رودخانه‌ها همراه با نمونه گیری انجام شده و شهرداری در حال تدوین طرحی با عنوان ساماندهی آب‌های سطحی است که بتوان این وضعیت را تا حدود زیادی مدیریت کرد.

به گزارش ایرنا، طرح مطالعه و اجرای پروژه ملی جمع آوری و تصفیه فاضلاب گنبدکاووس با توجه به شرایط توپوگرافی و هم‌ترازی زمین در نقاط مختلف این شهر، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و آبگرفتگی معابر با کمترین بارش باران و ورود فاضلاب‌های خانگی به کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در اوائل دهه ۷۰ به منظور رفع مشکلات اشاره شده، آغاز شد.

انجام ۳۸ درصد شبکه درون شهری به مقدار ۸۳ کیلومتر، ۴۱ درصد از ساخت ۹ ایستگاه پمپاژ و ۸۷ درصد احداث تصفیه خانه فاضلاب از جمله اقدمات انجام شده در طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس از سال ۷۴ تا پایان سال گذشته است که رساندن شبکه‌های اصلی و فرعی درون شهری این طرح به ۲۰۰ کیلومتر، تکمیل ۹ ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آن باقی ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha