۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85131350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| آخرین وضعیت حجاج مازندرانی در مکه مکرمه

۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85131350
فیلم| آخرین وضعیت حجاج مازندرانی در مکه مکرمه

ساری- ایرنا- عباس اسمعیلی مدیرکل حج و زیارت مازندران با ارسال فیلم اختصاصی از کشور عربستان برای خبرگزاری ایرنا، آخرین وضعیت حجاج این استان در سرزمین وحی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تعداد زایران و عوامل اجرایی حج تمتع امسال که از طریق پروازهای فرودگاه ساری انجام شد چهار هزار و ۴۰۰ نفر است این افراد در قالب ۳۰ کاروان به این سفر معنوی اعزام شدند همچنین زمان بازگشت زایران مازندرانی از حج تمتع ۲ هفته قبل از پایان یافتن مناسک حج آنها که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می شود، ‌است.

پس از اعلام زمان بازگشت حجاج از سوی سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی برنامه ریزی برای بازگشت افراد را انجام می دهد و جدول بازگشت مشخص می شود.

اداره کل حج و زیارت مازندران پیشتر از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتمع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر اعلام کرد. پارسال یک هزا رو ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند.

حدود ۶۰ درصد زایران مازندارنی سالمند و بیش از ۶۵ سال سن دارند و حتی در برخی از کاروان های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.

با توجه به این شرایط طبق هماهنگی صورت گرفته با مرکزپزشکی حج با متولی گری سازمان هلال احمر عهده دار معاینات و درمان زایران در مدت حضور حجاج در کشور عربستان است ایجاد بیمارستان در نقاطی که مناسک حج انجام می شود در هتل محل اقامت زائران نیز ‌درمانگاهها انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha