اعزام زایران مازندرانی به حج تمتع پایان یافت

ساری- ایرنا- مدیرکل فرودگاه های مازندران با اشاره به اینکه اعزام زایران استان به سرزمین وحی از سوم خرداد ماه آغاز شد، ‌گفت :‌ با انجام آخرین سورتی پرواز تمامی حجاج از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری اعزام شدند.

سعدالله وطن خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ برای انتقال و جابه جایی زایران مازندرانی حج تمتع امسال ۱۹ سورتی پرواز به فرودگاه مدینه منوره انجام و خوشبختانه تمامی پروازها بدون مشکل و یا تاخیر در ساعت مشخص شده انجام شد.

وی تعداد زایران و عوامل اجرایی حج تمتع امسال که از طریق پروازهای فرودگاه ساری انجام شد را چهار هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد:‌ این افراد در قالب ۳۰ کاروان به این سفر معنوی اعزام شدند.
مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت :‌ زمان بازگشت زایران مازندرانی از حج تمتع ۲ هفته قبل از پایان یافتن مناسک حج آنها که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می شود، ‌است.

وی افزود:‌ پس از اعلام زمان بازگشت حجاج از سوی سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی برنامه ریزی برای بازگشت افراد را انجام می دهد و جدول بازگشت مشخص می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزود: برنامه ‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای عملیات برگشت، استقبال از حجاج و فراهم کردن تسهیلات لازم برای استقبال‌ کنندگان از همین امروز آغاز می‌شود.

اداره کل حج و زیارت مازندران پیشتر از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتمع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر اعلام کرد. پارسال یک هزا رو ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند.

حدود ۶۰ درصد زایران مازندارنی سالمند و بیش از ۶۵ سال سن دارند و حتی در برخی از کاروان های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.

با توجه به این شرایط طبق هماهنگی صورت گرفته با مرکزپزشکی حج با متولی گری سازمان هلال احمر عهده دار معاینات و درمان زایران در مدت حضور حجاج در کشور عربستان است ایجاد بیمارستان در نقاطی که مناسک حج انجام می شود در هتل محل اقامت زائران نیز ‌درمانگاهها انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha