۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85129068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین ظرفیت رسیدن به استان با رقم صادرات میلیارد دلاری را دارد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین قزوین با توسعه روابط خود با کشورهای مختلف دنیا می تواند به زودی در باشگاه استان های با رقم صادرات میلیارد دلاری عضو شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در اولین نشست هم اندیشی با سفرای قزوینی الاصل تاکید کرد: این نشست ابتکاری جدید برای ظرفیت سازی در زمینه صادرات، جذب سرمایه گذار خارجی، توسعه گردشگری و انتقال تکنولوژی به استان است چرا که سفرای قزوینی الاصل به جهت شناخت دقیقی که از ظرفیت های این منطقه از کشور را دارند، می توانند در کشورهای مقصد به خوبی برای توسعه اقتصادی استان ظرفیت ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: قزوین با یک درصد از خاک و حدود ۱.۵ درصد از جمعیت کشور، با دارا بودن بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال، ۵.۵ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده و ما برای توسعه بیشتر استان به طور حتم بایستی به صادرات و ایجاد بازارهای پایدار جهانی نگاه ویژه داشته باشیم.

به گفته استاندار قزوین با ایجاد تشکلی از سفرای قزوینی الاصل و شخصیت های موثر بین المللی این استان می توان در این مسیر یاریگر فعالان صنعتی و کشاورزی ، بازرگانی و گردشگری استان باشیم.

اعلایی، شناسایی ظرفیت غنی قزوین در حوزه منابع انسانی را برای سرعت بخشی به پیشرفت استان ضروری دانست و افزود: خوشبختانه تیم مدیریتی دولت و بخش خصوصی استان امروز با کمال همدلی، اشراف، سلامت و اقتدار سعی دارد موانع را از پیش روی تعالی و توسعه استان بردارد.

گفتنی است، صانعی سفیر ایران در بلاروس، صمیمی فرد کاردار ایران در فرانسه، علیخانی سرکنسول ایران در بمبئی هند، عسگری سفیر ایران در سنگال، فرازنده سفیر ایران در آلمان، درویشوند سرکنسول ایران در کویته پاکستان، معصومی فر سفیر ایران در سوئد، نجفی سفیر ایران در ایرلند، قافله باشی سفیر ایران در جمهوری چک و علمائی فر معاون سفیر ایران در چین از جمله افراد قزوینی الاصل هستند که مقرر شد با ایجاد تشکل سفرای قزوینی از این پس نشست های تخصصی را برای استفاده از ظرفیت های استان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و جذب سرمایه داشته باشند.

این نشست با دعوت استاندار قزوین و با هماهنگی مشترک دفتر وزارت خارجه در استان و اتاق بازرگانی قزوین و با حضور معاونان استاندار، مدیران کل اقتصادی و مدیران اتاق بازرگانی استان قزوین در تهران برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha