۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85128747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هم افزایی دستگاه‌ها برای ترویج ازدواج آسان جوانان ضروری است

قزوین - ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی برای ترویج ازدواج جوانان مبتنی بر باورها و ارزش‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز پنجشنبه در کارگروه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی در ترویج ازدواج آسان بیاد امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با تاکید بر پیگیری حل مشکلات در حوزه ازدواج و فرزند آوری، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ ازدواج آسان در جامعه کم‌رنگ شده و مانند گذشته نیست و کسی هم آن را پیگیری نمی‌کند و دستگاه‌های فرهنگی باید برای جبران مافات پای کار بیایند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: موضوع ازدواج جوانان تنها نباید به هفته و مناسبت خاصی خلاصه شود، بلکه فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان برای جوانان باید دغدغه جدی مسوولان و متولیان امر باشد و در طول سال برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص صورت پذیرد.

کاظمی تاکید کرد: بعضی از جوانان علت ازدواج نکردن خود را وجود مشکلات اقتصادی اعلام می‌کنند اما آنچه از این موضوع مهم تراست، وجود فرهنگ‌های نادرستی مانند تجمل گرایی، چشم و هم چشمی است که سبب افزایش توقعات خانواده‌ها و جوانان شده است.

این مسوول تاکید کرد: رویکرد دولت حمایت از ازدواج و تسهیل گری است بنابراین با ساماندهی ماموریت ها و برنامه‌های اداره ورزش و جوانان، امور بانوان، امور اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش و سمن‌ها و اجرای کار مشترک و بهره گیری از تجارب دیگراستانها می‌توان به نتایج بهتری رسید.

کاظمی با بیان اینکه همه باید در این خصوص هم افزایی داشته باشیم، افزود: بایدکمک‌کنیم تا فضای ازدواج آسان ترویج شود که یکی از راه های تحقق این موضوع استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاههای اجرایی در سطح استان است.

وی خاطر نشان کرد: برخی دستگاه ها هنوز گزارشی از اماکن و امکانات قابل استفاده خود را اعلام نکرده‌اند.

معاون استاندار قزوین اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ ازدواج پیشنهاد می‌کنیم امسال یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی همکاری در حوزه ازدواج باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha