۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی ارسال شد

ساری - ایرنا - مسوول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خبرداد و گفت که با بررسی های صورت گرفته، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در حوزه‌های علمیه، مراکز مرتبط به حوزه، دفاتر ائمه جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات اسلامی و بیوت علما و مراجع تقلید ارسال شده است، افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه این همایش در قالب کتاب، مقاله، فیلمنامه، کلیپ‌های عملکردی، انیمیشن، اخبار منتشر شده در حوزه روحانیت با محوریت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با حضور رئیس جمهور و ۵۰۰ نفر از مهمانان داخلی و خارجی و از پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه جاری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار خواهد شد ضمن اینکه این آئین همزمان به صورت ویدئوکنفرانس در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: با ارزیابی آثار در سطح ملی کتاب گبوی دست‌های بابا" اثر حجت الاسلام والمسلمین "مسلم شوبکلایی" در حوزه کودک و نوجوان حائز عنوان شد و کتاب "مسافر ملکوت" اثر حجت الاسلام والمسلمین "سید حمید مشتاقی‌نیا" در سطح استان حائز رتبه استانی شد که در آئین استانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

این مسوول عنوان کرد: همچنین در آئین پایانی این جشنواره از تعدادی از فعالان عرصه فیلمنامه، کتاب، مقاله، خبرگزاری که بیشترین آثار را به دبیرخانه ارسال کردند، نیز با اهدای هدایایی تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مازندران حدود ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه را در دفاع از آرمان های نظام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: روحانیت در زمان جنگ دوشادوش رزمندگان در جبهه‌ها حضور داشت و قریب به یکهزار و ۵۰۰ روحانی مازندران در دفاع مقدس ایفای نقش کردند.

وی از جمع آوری تاریخ شفاهی آزادگان و جانبازان روحانی مازندران خبرداد و گفت: در آئین اختتامیه این جشنواره به پاس خدمات ارزنده مجاهد نستوه آیت الله شهید "عباسعلی سلیمانی" در حوزه‌های مختلف جهاد تبیین، تبلیغ، انقلاب اسلامی و حماسه‌آفرینی در دفاع مقدس، از فرزند این عالم بزرگ تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان مازندران در حوزه علما و روحانیت و نقش آنان در انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، تشکلات حوزوی و فرهنگی و دیگر دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند جلوه‌های حضور و نقش شهدای روحانی را با درخششی که در این عرصه‌ها داشتند به نسل امروز و آینده منتقل کنند.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha