احزاب باید در راستای منافع نظام اسلامی فعالیت کنند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران گفت: احزاب باید در راستای منافع نظام اسلامی و تحقق دستاوردهای آن به نفع مردم و جامعه تلاش و فعالیت کنند تا مثمر ثمر باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پنجمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب ایران با حضور اعضا و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف بین‌المللی در محل این خانه برگزار شد.

رئیس کمیته بین‌الملل خانه احزاب در این نشست ضمن ارائه دستورات مهم این جلسه اعم از برگزاری همایش آتی خانه احزاب، ابراز امیدواری کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه پربارتر این رخداد مهم و بهره‌مندی از خروجی مثبت آن در راستای کمک به اهداف متعالی نظام به‌ویژه در بحث دیپلماسی عزتمندانه اندیشیده خواهد شد.

فرید شهاب با اشاره به مهم‌ترین تحولات بین المللی طی هفته‌ها و روزهای گذشته و بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تبیین و تشریح ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق از جمله «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت،اضافه کرد: ایشان ادامه دادن مسیر را سه کلید واژه اساسی در دیپلماسی کشور برشمرده و در ادامه به مسئولان دیپلماسی کشور تاکید کردند که از طریق رصد دائم تحولات تدریجی و حوادث تاثیرگذار در نظم بین‌الملل خواهند توانست جایگاه شایسته ایران اسلامی را در نظم آینده جهان تقویت بخشند.

وی افزود: این بیانات مهم مقام معظم رهبری در واقع نقشه راهی برای سیر تحولات بین‌المللی با رعایت شاخص‌های فوق است تا همه دست اندرکاران و مسئولان مربوطه‌ بتوانند از این طریق جایگاه کشورمان را به بالاترین سطح ممکن در عرصه‌های جهانی ارتقا دهند.

رئیس کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران اظهار داشت: بدون شک این کمیته نیز با توجه به نقش و جایگاه خطیر خویش در خانه احزاب تلاش می‌کند تا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، اقدامات در خور شأن و قابل توجهی را در دستور کار قرار دهد.

شهاب در ادامه با اشاره به اقدام پارلمان سوئد در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: سپاه بخش مهمی از نهاد حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است که نه تنها در تأمین امنیت مردم و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی نقش ارزشمند خویش را به خوبی ایفا کرده و در مبارزه با تروریسم نیز با تقدیم شهدای گرانقدری از جمله شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، قدرت مثال زدنی خود را در مبارزه با تروریست‌های داعش و تکفیری در عراق و سوریه به خوبی به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: در واقع شکست داعش که با حمایت‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه همراه بود توسط نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت.

شهاب با اشاره به انتخابات اخیر ترکیه، حضور بشار اسد در اتحادیه عرب، برگزاری پنجاهمین سالگرد روابط ایران و ویتنام در سفارت این کشور و شهادت سه تن از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به همراه خانواده و فرزندان آنها توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل به این دلیل که بتواند عملیات در کرانه باختری را کند و یا متوقف کند که موفق نشد، برنامه‌های نشست آتی کمیته بین‌الملل را اعلام کرد.

گفت‌وگو بهترین ابزار حل بحران آب با افغانستان است

رایزن سابق ایران در افغانستان نیز در این نشست با مروری بر سوابق و روابط تاریخی ایران و افغانستان به ویژه در بحث انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای آبی گفت: بحران حال حاضر آب مختص به این مقطع نیست از طرفی مسئولان مربوطه در کشور افغانستان این شرایط را ناشی از خشکسالی‌های اخیر عنوان کرده‌اند که لازم است این مسئله ضمن هماهنگی و همراهی با کارشناسان کشورمان مورد بررسی قرار گیرد.

حسین فرجاد امین، بهترین ابزار برای حل این مشکل را گفت‌وگو دانست و ادامه داد: موضوع آب از سال ۱۳۲۵ شمسی تاکنون وجود داشته است. سرمنشاء آب برخی از شهرهای مرزی ما از جمله سیستان، رشته کوه های افغانستان و آب پشت سد کجکی و بند کمال خان است که این خود باعث مشکلات فراوانی شده است.

وی گفت: سیستان در گذشته انبار غله ایران بوده است که در اثر بی تدبیری‌ها در سال های گذشته چندین نوبت مهاجرت گسترده از منطقه سیستان شکل گرفته است و این بار نیز اگر مدیریت مناسبی صورت نگیرد احتمالاً مهاجرت دیگری به دنبال خواهد داشت.

رایزن سابق ایران در افغانستان در پایان تاریخچه تغییر و تحولات تغییر قرارداد آبی ایران و افغانستان را به تفصیل مطرح کرد و به ذکر تغییرات رسمی و غیررسمی این قرارداد قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و به سوالات اعضا پاسخ داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha