۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶
کد خبر: 85122231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس: روزانه یک‌هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد

مشهد-ایرنا- دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس (نجات فرزندان سقط) گفت: دستکم روزانه یک هزار سقط در کشور انجام می‌شود که ۹۵ درصد آنها از بارداری‌های مشروع است.

به گزارش ایرنا، دکتر محسن ذاکریان پنجشنبه شب در همایش طلایه داران نسل مهدی(عج) در مشهد افزود: وقتی فرزند یکی از خانواده ها یک قتل انجام می‌دهد خانواده او برای نجات فرزند خود از اعدام، تلاش می‌کنند در موضوع سقط اما یک کودک بی گناه توسط والدین به قتل می‌رسد.

وی ادامه داد: این سقط جنین‌ها جنایی است و از نظر قانونی شرعی و اخلاقی قابل تحمل نیست.

دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس(نجات فرزندان سقط) در کشور اظهار داشت: زنان سن باروری در ابتدای دهه ۶۰، ۱۰ و نیم میلیون نفر و تعداد موالید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود و در حال حاضر تعداد زنان به ۲ برابر اما تعداد موالید به نصف کاهش یافته است.

ذاکریان با بیان اینکه برخلاف تصور بیشتر موارد سقط جنین، جنبه اقتصادی ندارد افزود: این موضوع جنبه فرهنگی دارد و باید روی بینش و نگرش خانواده‌ها کار کنیم.

مدیر روابط عمومی بسیج سپاه ناحیه مقداد مشهد و از مسوولان برگزاری همایش طلایه داران نسل مهدی(عج) در خصوص اهداف این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ فرزندآوری و آگاه سازی خانواده ها از خطرات پیری جمعیت از جمله اهداف این همایش بود.

محمدرسول میثمی افزود: این همایش با حضور خانواده اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha