بیش از ۹۵ درصد جنین های سقط شده کشور سالم بودند

مشهد- ایرنا- دبیر قرارگاه کشوری مرکز مردمی نفس گفت:رقم تخمینی روزانه سقط جنین در کشور هزار تا هزار و ۳۰۰ مورد است که بیش از ۹۵ درصد آنها جنین‌های سالم هستند که در این موضوع عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موثر است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن ذاکریان افزود: مرکز جلوگیری از سقط جنین نفس از ۲ سال گذشته در مشهد و پس از آن در ۲۸ استان کشور راه اندازی شده است که در این مدت تنها در شهر مشهد از سقط ۲۰۰ جنین سالم جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد:این مرکز در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی مسایل مرتبط با سقط جنین فعالیت می‌کند و علاوه بر این با شناسایی مادر یا خانواده‌ای که قصد سقط جنین دارند با گفت و گو سعی می کنند آنها را از این کار منع کنند.

دبیر قرارگاه کشوری مرکز مردمی نفس گفت: تا کنون در استان خراسان رضوی از سقط ۵۰۰ جنین جلوگیری شده است و حمایت روانی، مشاوره و گفت و گو در کنار سایر حمایت‌های اقتصادی، معیشتی و پزشکی و خدمات مراقبتی به زوجینی که قصد سقط جنین دارند ارایه می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرکز "نفس" با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می‌کنند ایجاد شده است.

در این طرح با همکاری پزشکان متخصص زنان، افرادی که قصد سقط جنین دارند شناسایی و به مرکز "نفس" معرفی می‌شوند تا با حمایت‌های همه جانبه خانواده را در حفظ فرزند یاری کنند.

در این مرکز، مادران باردار تحت حمایت قرار می‌گیرند و طی ۹ ماه بارداری بسته های کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha