فرماندار مهاباد: دولت حمایت خوبی برای کمک به رشد جمعیت دارد

مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد گفت: دولت حمایت‌های بسیار خوبی برای تشویق به فرزندآوری و کمک به رشد جمعیت دارد که رسانه‌ها باید در این زمینه بیشتر به مردم اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: اعطای زمین رایگان و پرداخت تسهیلات بانکی برای کمک به رشد جمعیت به خانواده‌های دارای چند فرزند و کسانی که به تازگی صاحب فرزند می‌شوند از جمله این حمایت‌ها است.

وی افزود: بسیاری از اقشار مختلف مردم جامعه از این مشوق ها خبر ندارند و لازم است آگاهی بخشی در رسانه‌های جمعی انجام شود البته برای این منظور می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه نیز استفاده کرد.

فرماندار مهاباد گفت: جامعه ما باید برای مقابله با پیری جمعیت، شعارهای نادرست «فرزند کمتر زندگی بهتر» را تغییر دهد و شور و نشاط خانواده‌ها را با حضور فرزندان بیشتر تجربه کند و این امر به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

فرماندار مهاباد: دولت حمایت خوبی برای کمک به رسد جمعیت دارد

وی ادامه داد: برنامه‌های دولت برای کمک به رشد و جوانی جمعیت به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده و دستگاه‌ها باید در این خصوص اقدامات لازم را طبق قوانین و مقررات موجود انجام دهند.

رییس دادگستری مهاباد نیز در جلسه گفت: مشکل کاهش جمعیت و زاد و ولد تنها به معیشت بر نمی‌گردد بلکه این موضوع ریشه فرهنگی دارد و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

جواد بنایی افزود: در بررسی کارشناسان مشخص شد بسیاری از طلاق های توافقی صورت گرفته در این شهرستان با هدف دریافت وام ازدواج مجدد بود در این صورت حق جوانانی که برای نخستین بار ازدواج کرده‌اند، ضایع می‌شود.

یکی از روحانیون مهاباد نیز در خصوص اهمیت عفاف و حجاب گفت و یادآور شد: عفاف و حجاب ریشه در فطرت انسان دارد و قبل از دین اسلام در سایر ادیان هم بر آن تاکید شده است.

ماموستا یحیی اسماعیلی افزود: در کشور ما هم قبل از دین اسلام هم مساله حجاب مورد توجه بوده و در کتیبه‌ها و آثار تاریخی این مساله به خوبی نمایان است.

وی اضافه کرد: مساله حجاب یک مساله ارزشی است و بر ۲ نوع حجاب ظاهری و حجاب باطنی بوده و در دین اسلام به رعایت کامل آن تاکید شده است.

به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

در این سیاست‌های کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تاکید بر آموزش‌ مهارت‌های زندگی اشاره شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha