فرماندار مهاباد: بانک ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات جوانی در راستای کمک به فرزند آوری از سخت گیری خارج از دستورالعمل های ابلاغی خودداری کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز پنجشنبه در جلسه ستاد جوانی و جمعیت شهرستان مهاباد اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در اجرا و پیگیری تعهدات دولت در بخش جوانی جمعیت از جمله وام های ازدواج، فرزند آوری، ودیعه مسکن و واگذاری زمین و تامین مسکن جوانان اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مقابله با تخلفات حوزه تسهیلات و خرید و فروش وام های جوانی جمعیت که باعث شده دست جامعه هدف از این تسهیلات کوتاه بماند هم باید مورد توجه و راستی آزمایی قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت طی یک دهه اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اضافه کرد: فقدان فرهنگ سازی و اقناع جامعه به فرزند آوری و آسیب های خانواده تک فرزندی باید از طریق افکار عمومی و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اقدامات بخش مسکن نیز بیان کرد: هم اکنون بیش از هفت و ۱۷۹ قطعه زمین در روستاهای حاشیه مهاباد همراه با وام ۳۵۰ میلیون تومانی آماده واگذاری یه متقاضی مسکن است.

وی اقدامات دولت در بخش واگذاری زمین به متقاضیان را در سطح شهرستان قابل توجه دانست و گفت: با تخصیص زمین به طرح های نهضت ملی در سطح شهر و روستا طی چند سال آینده گرانی کرایه و اجاره مسکن فروکش خواهد کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران بانک های عامل شهرستان گزارش و عملکرد خود را در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ارایه کردند.

مهاباد با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha