۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85119080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار کارگر بلژیکی علیه دولت تظاهرات کردند

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
کد خبر: 85119080
۲۰ هزار کارگر بلژیکی علیه دولت تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- حدود ۲۰ هزار تن از کارگران بلژیکی دوشنبه در بروکسل تظاهرات کرده و خواستار بهبود شرایط کار و حفظ حق برگزاری اعتصاب‌های کارگری شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، این تظاهرات به دعوت اصناف و پس از آن برگزار شد که دولت فدرال بلژیک اعلام کرد که قصد دارد قانون جدیدی برای جلوگیری از حضور شورشیان در تظاهرات تصویب کند.

معترضان این تصمیم را «حمله به حق اعتصاب» خوانده و در بسیاری از آنها در تظاهرات دوشنبه با لباس‌های زندانیان شرکت کردند تا مخالفت آشکار خود را بیان کنند.

فیلیپ باربیون از اتحادیه اف.جی.تی.بی گفت: هدف از تظاهرات امروز این بود که نشان دهیم اگر قانون موجب سرکوب گفت‌وگو شود و برای جلوگیری از آن کاری انجام ندهیم، فردا بخاطر تظاهرات به زندان انداخته خواهیم شد.

اولیویه لکومته دبیر اتحادیه سی.جی.اس.ال.بی بلژیک گفت که قوانین پیشنهادی دولت باعث شده است که کارگران دست به چنین اقداماتی بزنند.

یکی از شرکت‌کنندگان در اعتراضات دوشنبه در مخالفت با اقدامات دولت اظهار کرد: ما برای خرابکاری نیامده‌ایم. ما برای حفظ حق خود برای اعتصاب آمده‌ایم.

معترضان همچنین به احکام قضایی اخیر برای برچیدن موانع از مقابل شعبات فروشگاه زنجیره‌ای «دلهایز» اعتراض کردند.

قرار است دلهایز به مالکیت خصوصی تغییر پیدا کند. کارگران نگران از دست دادن مزایا و پرداخت‌های خود و وخامت شرایط کاری هستند.

آنها سه ماه است به تغییر مالکیت دلهایز اعتراض کرده و در مقابل برخی شعبات موانعی قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha