۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85116372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار کرمانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85116372
بیش از سه هزار کرمانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

کرمان - ایرنا - مدیر حج و زیارت کرمان با بیان اینکه امسال بیش از سه هزار زائر از این استان به حج اعزام می‌شوند گفت: کاروان های زائران کرمانی در ۱۰ هتل مدینه و ۱۵ هتل مکه اسکان می‌یابند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی ایرانمنش روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حج افزود: سهمیه حج سال گذشته استان کرمان هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۱۰ کاروان بوده که در مقام مقایسه آمار سال جاری رشد داشته است.

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: سه هزار و ۱۳۵ نفر شامل هزار و ۷۰۲ زن و بقیه مرد با همراهی ۹۳ نفر از عوامل خدمات و هشت پزشک علاوه بر ۲۷ زائر پزشک ثبت نام شده در کاروان ها از این استان امسال راهی سرزمین وحی می شوند.

وی اظهار داشت: ظرفیت کاروان های اعزامی از استان کرمان متفاوت است به عنوان مثال پنج کاروان ۱۳۵ نفره، یک کاروان ۱۶۰ نفره، چهار کاروان ۱۷۰ نفره و هشت کاروان ۱۸۰ نفره از کرمان راهی سرزمین وحی می شود.

مدیر حج و زیارت کرمان گفت: کم سن و سال ترین زائر کشور با ۹ ماه سن از این استان، مسن ترین زائر استان نیز ۹۳ ساله از بم است و متوسط سن زائران استان کرمان در سال جاری ۵۷ سال است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۴۶ نفر از زائران سال جاری از جاماندگان سال ۱۳۹۹ هستند تصریح کرد: هزار و ۷۸۹ نفر دیگر از این تعداد را از زائران نام نویسی شده تا ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ و ۱۸۵ نفر را نیز زائران سهمیه ای بنیاد شهید تشکیل می دهند.

۲۰ کاروان از کرمان

وی با تاکید بر اینکه از استان کرمان ۲۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند اظهارداشت: هشت کاروان از شهر کرمان که یکی از آنها با شهرستان راور مشترک است، ۲ کاروان از سیرجان، سه کاروان از شهرستان های رفسنجان و انار، یک کاروان نیز از هر کدام از شهرستان های جیرفت، زرند، بم، کوهبنان، بافت و بردسیر راهی خواهند شد.

ایرانمنش با بیان اینکه ارزان ترین نرخ کاروان های حج سال جاری ۱۰۴ میلیون تومان و گران ترین ۱۲۹ میلیون تومان است ادامه داد: تفاوت قیمت های حج امسال مربوط به قیمت و درجه بندی هتل ها و سایر امتیازات است.

مسئول عملیات حج استان کرمان نیز گفت: زائران کرمانی از ۲۵ تا ۲۸ خرداد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

محمدعلی مجد افزود: زائران امسال از ۳۱ تیر تا سوم مرداد با ۱۴ پرواز به کرمان باز خواهند گشت.

هر کاروان یک روحانی

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان نیز شعار سال جاری هفته حج را «حج، تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» اعلام و تصریح کرد: تحولات زندگی ما باید حول محور قرآن باشد و برای ایجاد این تحول باید داشته ها و دانسته هایمان را به‌روز کنیم.

حجت الاسلام حسین سازندگی همچنین بخش دوم شعار امسال حج را مرتبط با وحدت دانست و گفت: در صورتی که متحد باشیم هیچ قدرتی نمی تواند به مسلمانان زور بگوید.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان از حضور یک روحانی در هر کاروان حج امسال خبر داد و گفت: هشت روحانی نیز به عنوان معین با کاروان ها همراه هستند.

وی افزود: هشت بانوی طلبه نیز که از بین دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران کشور با گذراندن موفق آزمون های بعثه پذیرفته شده اند در کاروان ها حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha