۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85116172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان‌شمالی میزبان جشنواره‌ ملی داستان‌ کوتاه "بلقیس" است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شهرستان اسفراین نیمه دوم تیرماه سال جاری میزبان هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» است.

تقی صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره ملی در سه بخش کشوری، استانی و نوقلم با مشارکت گروه سنی هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار می شود.

وی با اشاره به موضوعات در نظر گرفته شده برای این رویداد ملی افزود: علاقمندان آثار خود را با موضوعاتی همچون شعار سال، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی، آداب و رسوم مردم خراسان شمالی و آزاد به دبیرخانه جشنواره مستقر در شهرستان اسفراین ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به شرایط ارسال آثار اشاره کرد و افزود: ارسال آثار باید به صورت مجزا و در قالب فایل word با قلم B Nazanin و اندازه قلم ۱۴ به همراه مشخصات کامل نویسنده باشد و اثر نباید پیش از این در جشنواره دیگری شرکت و یا در کتاب و مجله ای منتشر شده باشد.

صادقی بیان کرد: داستان های بخش استانی و نوقلم هم باید از موضوعات بومی و محلی و آداب و رسوم الهام گرفته شده باشد و در بخش کشوری هر شخص مجاز به ارسال سه اثر و در بخش استانی پنج اثر به دبیرخانه خواهد بود، نویسندگان استان مجاز هستند در بخش کشوری با ارسال سه اثر دیگر، شرکت کنند.

وی شناسایی و پرورش نویسندگان و جوانان متعهد هنرمند، تولید آثار ارزشمند ادبی در حوزه داستان کوتاه، گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی و آشنایی با جغرافیای این استان، تبادل نظر بین نویسندگان مطرح کشور و بومی استان و دانش افزایی نویسندگان بومی را از اهداف برگزاری این جشنواره در استان ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: فقط بخش نوقلم مختص استان خراسان شمالی است و هر نفر مجاز به ارسال سه اثر است.

صادقی با بیان اینکه مهلت ارسال اثر به دبیرخانه تا بیستم خرداد ماه سالجاری است، خاطرنشان کرد: نحوه ارسال آثار از طریق ایمیل جشنواره به نشانی festivalstorykhn@yahoo.com و یا به شماره دبیرخانه در پیام رسان ایتا ۰۹۳۹۰۸۳۲۱۳۳ است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری به دیار قومیت ها معروف و در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha