۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84915348
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۶ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی ارسال شد

بجنورد- ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هفدهمین جشنواره تئاتر استان در نیمه اول آذرماه سالجاری در بجنورد برگزار می شود و با پایان مدت زمان فراخوان آن ۲۶ اثر نمایشی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

تقی صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان ارسال آثار این  جشنواره از ۳۱ شهریورماه داده شد و هنرمندان فرصت داشتند تا آثار خود را تا ۱۰ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در نهایت ۱۷ اثر از شهرستان بجنورد، ۶ اثر از شهرستان اسفراین و شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج هر کدام یک اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند که بازبینی آثار ۱۷ آبان ماه سال جاری انجام می شود.

صادقی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان به منظور تداوم و تثبیت جایگاه هنر نمایش، ارتقای تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر برگزار می‌شود.

وی؛ موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱، آسیب های اجتماعی، امید و نشاط اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی، فرهنگ نماز، عفاف و حجاب را از جمله اولویت‌های موضوعی این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: موضوعات تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم، معرفی خراسان شمالی به عنوان باب الرضا(ع) و ترویج دستاورد های دفاع مقدس را از دیگر محورهای این جشنواره نام برد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنها در روستاها سکونت دارند در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha