۶۰ درصد آثار جشنواره ملی بلقیس به ارزش‌های اجتماعی اختصاص دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۴۲۵ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه "بلقیس" استان رسید که ۶۰ درصد آنها مربوط به ارزش های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی صادقی عصر شنبه در آیین پایانی این جشنواره در اسفراین اظهارکرد: این آثار در سه بخش کشوری، استانی و نوقلم به دبیرخانه جشنواره واصل شده که ۲۵۰ اثر با موضوع ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و شعار سال و ۱۷۵ اثر با موضوع آزاد بوده است.

وی در ادامه به اهمیت و جایگاه داستان و داستان نویسی اشاره کرد و گفت: داستان نبض حیات اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر ضرورت به‌روزبودن محتوا و محورهای جشنواره اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون عفاف، حجاب، اغتشاشات اخیر و مسائل اجتماعی در داستان ها گنجانده شده است.

صادقی بیان کرد: قصص قرآنی و روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) بهترین منبع برای خلق آثار هنری به ویژه در حوزه داستان است که باید از این منابع غنی بهره و الهام گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: تولید داستان کوتاه بسیار سخت است چرا که در روند خلق آن هم زمان و هم مطلب اندک است، لذا داستان کوتاه، داستان بلندی است که هنرمندانه خلق شده است.

حسن ناهیدی برگزاری این رخداد فرهنگی را در اسفراین بسیار مثبت ارزیابی و از آن به مثابه یک فرصت عنوان کرد.

داستان کوتاه ظرفیت مطلوب جامعه

فرماندار شهرستان اسفراین هم در این آیین اظهار کرد: با توجه به اینکه داستان کوتاه برای مخاطب کم حوصله امروز مفید و مناسب است ظرفیتی مطلوب برای کتابخوان کردن آحاد جامعه محسوب می‌شود.

مسلم نوری افزود: داستان پناهگاه دلنشینی برای اهالی قلم و در کاهش دغدغه های متعدد ناشی از زندگی ماشینی بسیار موثر است که می تواند جایگزین مطلوبی برای مطالب بی محتوا در شبکه های اجتماعی که هیج اثر مثبتی در جامعه ندارند، باشد.

اختتامیه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس عصر روز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی، هنر نسیم اسفراین برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha